onsdag 1 oktober 2008

Mardröms start på dagen slutade i GLÄDJE

Uschan det är vad jag säger om gårdagens start....vidrigt rent ut sagt. Allt var frid och fröjd fram tills vi skulle åka till skolan och så. Då fick Meja ett utbrott och ville inte åka till skolan, hon grät och allt var fel. Visste inte vad jag skulle ta mig till. Åkte upp till skolan med bilen eftersom Meja skulle cykla. Till slut kom hon och jag tänkte att jag måste prata med Johanna(Mejas fröken) om hur det är hemma eftersom det är KAOS!!! Tyvärr så var hon ledig...så det var en vikarie, dock en lärare jag känner eftersom hon jobbar på skolan. Jag fick bara ur mig "Meja vill inte gå i skolan och det är KAOS hemma..." Sen kom även mina tårar så där stod jag och Meja och grät! Stackars läraren! Men jag visste inte vad jag skulle ta mig till!!! Hon släppte in de andra barnen i klassrummet och så kom hon tillbaka till oss i kapprummet och försökte ordna till det. Meja var bestämd att hon inte ville vara i skolan, och sa att hon kunde vara ensamen hemma hela dagen. Men jag sa Nej och fröken lika så. Läraren fråga om vi fick nån hjälp...vad för hjälp tänkte jag och fick fram ett svar "nää...eller Meja och Malou ska ju börja i barngrupp i dag". Till slut så lyckades jag få Meja att gå med på att vara kvar i skolan och att jag skulle komma upp och hämta henne men att hon fick vänta en stund i kapprummet eftersom jag sluta först kl 12. Då gick det bättre. Jag gav Meja en kram och gick, medans fröken och Meja satt kvar i kapprummet och prata.
Dagen i skolan gick ok sen för Meja för när jag hämta henne så sa hon att hon hade jobbat massor i skolan. Vi åkte hem en sväng bara hon och jag och hon fick sitta framför datorn och spela lite och äta lite macka.

Vid 13,30 tiden åkte vi och hämta Malou och Miranda för att sen bege oss ner till Valdemarsvik där Malou och Meja skulle börja i "hemliga gruppen"...De tyckte det var jätte roligt att vara där, och fann vänner direkt. Det var även en klasskamrat till Malou som gick i samma grupp, men tror det kommer gå bra. De ville med glädje komma tillbaka.

Under tiden Malou och Meja var där gick Miranda och jag omkring i centrum i Valdemarsvik, vi börja med att fika på Bowlingen. För att sen besöka Inredet, en helt underbar inredningsaffär som går i Shabby stilen, så ni förstår nog att jag älskar att vara där, hitta självklart lite smått och gått, 3 nya frukostskålar till tjejerna, 1 underbar brödkorg till mig och 1 doft ljus som luktar helt underbart!
Sen ville Miranda gå till Zoo...ok, hon stod ju ut med att titta på inredning så jag får väl stå ut med att kolla på djur...kom då på att vi behövde köpa mat till Malous dvärghamster. När vi gick där inne så tänkte jag efter i ca 1 sekund, kom på att vi kunde köpa en dvärghamster till Meja, hon önska sig ju en till födelsedagspresent...och fyller den 17 december. Sagt och gjort Miranda var helt med på noterna och tyckte vi skulle köpa en till Meja. Så det gjorde vi, det blev en hane som är grå och en bur som är orange/tegelfärgad, hela kalaset kosta 635 kr har egntligen inte råd men jag bara kände att det var en sån där dag som verkligen var helt rätt för Meja att få en överraskning. Miranda och jag packa in hamstern i bilen och åkte bort för att hämta Malou och Meja. Miranda sa inget förrän jag sa till henne att säga åt Meja att vi hade en hemlighet...jag öppna bilen och fällde upp bagageluckan...Jag önskar verkligen att ni kunde ha sett Mejas ansiktsutryck!!! Allt hon fick fram var "vad är det för nåt?!" Miranda säger "en dvärghamster som är din"
Meja blev så glad att hon sa "men mamma....tack!" Meja börja gråta utav glädje och jag fick en sån härlig kram utav henne, hon bara skratta och grät omvartannat. Jag förklara att hamstern var ifrån både pappa och mig. Sen satt hon med hamster hela vägen hem...väl hemma var hon med honom hela kvällen till slut fick jag säga åt henne att låta honom vara. Det första hon gjorde nu på morgonen var att gå till honom och nu sitter hon där och myser. Tänk att glädja henne så mkt! Det bara värmde till i hela mitt hjärta. Att kunna vända en sån skit start på dagen till nåt så bra för Meja är helt underbart. Hon har inte bestämt namn än på sin nya "bebis" så vi får väl se vad det blir. Här kommer en bild på honom.


Här står Miranda och är uppspelt över Mejas överraskning


Och här står jag och är glad...fotad utav Miranda


Nåt annat roligt som hände igår var att jag äntligen fick kontakt med min gamla vän Jeanette, hon bor ju i Danmark. Det var så kul att få mail från henne igen, och hon skulle ha barn nr 2 nu i oktober och hon hade gift sig i april...kul!


Kram

Inga kommentarer: