fredag 3 oktober 2008

Nu är det iaf gjort

Vilken låååång arbetsdag det blev igår!!!Jag var helt slut kl 16!!! Hade gjort en massa höstgrupper på fm till dekoration på borden hos oss på träffpunkten, det blev jätte fint! Så höst mysigt inne hos oss nu!
Det kom massor av människor och gubbar i "kostym" för att inviga vårat fina jobb! Vi servera snittar, cider, tårta och kaffe!!! 16 tårtor!!! Jag spyr utav ordet tårta känns det som!!! Jag och Köksan stod utanför och rökte igår efter vi fikat och rapa ikapp;) Men nu är det gjort och det var lyckat vi fick ju en massa fina blommor!

Igår kom även "Köksans" ena dotter och lämna en massa flytt kartonger till mig, det är så snällt att en massa människor som jag knappt känner vill hjälpa till.TACK!

Väl hemma så orka jag verkligen inte göra nåt det blev snabb städning och så fick tjejerna snittar och tårta som middag;) De var ju nöjda över det så det gjorde då inget att jag inte var nån super duktig husmor och gjorde stek åt dem;) Kolla på Idol...och somna tillslut väckte Malou mig och sa "mamma, vi går och lägger oss för du ligger bara och sover"...Hon är för gullig min gulliga "lilla" Malou.
Det är inte bara jag som somnar efter en lång dag...Här är gullmalou på väg hem från Ullared i somras.

Idag ska Meja iväg och tälta med klassen, behöver jag ens berätta att hon är så uppspelt?! Nu sitter hon och tittar på ztv och diggar musik medans de andra 2 hulliganerna ligger och sover. Hon vill bara att klockan ska bli 8,30 så de ska åka iväg. Spännande, de ska ju sova i militärtält vid Tjen. Tänkte åka ut dit ikväll och grilla korv med dem.

Idag är en tråkdag på jobbet...stavgång och sen bingo...avskyr fredagar! Inget roligt....men det är ju inte jag som ska ha roligt det är ju pensionärerna.

Har nyss läst min underbara och älskade lillasysters blogg...Hon är en underbar tjej med så mkt styrka i sig som hon har kämpat så in i norden för! Hon är verkligen en stor förebild för mig...jag är ju en velpelle som varken vet ut eller in...vet inte hur jag vill ha mitt liv eller på sätt och vis vet jag det. Jag vill kunna göra vad jag vill när jag vill det vill inte känna mig "död" och kvävd som jag gjort de sista 7 åren. Har ärligt talat inte gjort mkt för min egna skull och det är nog det som har drivit mig till att mitt liv ser ut som det gör idag. Jag är en kontroll människa och att jag inte vet hur min framtid ser ut som skild 3 barnsmamma kommer att se ut stör mig nåt enormt! Vad fan är det jag vill?! Jag vill ha en trygghet samtidigt som jag vill vara fri från en massa måsten som jag lägger på mig själv när jag är med Tommy, det är måsten som jag inte trivs med men som liksom ingår i min syn utav livet som familj. Jag är absolut ingen tjej som gillar att stå vid spisen och serva barnen med dittan och dattan.
Om jag ska vara riktigt egoistisk så skulle jag vilja leva mitt liv såhär...Bo i London, jobba inom media på ett eller annat sett, helst make up artist, få gå på premiärer, vara inbjuden på en massa fester och sånt. Pendla mellan olika länder och ständigt ha en mobil som ringer från en massa agenter som vill ha min hjälp. Kunna gå obehindrat in i affärer och shoppa. Ta dagen som den kommer och inte vara så kontroll fixerad som jag är! Jag förstår att ni är många som reagerar över vad jag skrev nu för vi är ju svenskar som inte ska sticka ut utan vara lagom med allt! Men om jag får välja vilket dröm liv jag vill ha så är det detta liv! Så som ni förstår är mitt liv jag lever allt utom vad jag egentligen skulle vilja leva.
Jag kan erkänna att jag är livrädd för att lämna det liv jag lever, jag har ju en trygghet, MEN som jag tycker är så otroligt TRÅKIG!!! Men vad säger att jag kommer få ett roligare liv bara för att jag separerar från Tommy...Jag kommer ju liksom aldrig kunna få det liv jag egentligen vill alltså i mina drömmars liv.
Jag är ju liksom så gammal så jag är livrädd för att sitta där ensam varannan vecka i min lägenhet och stirra på väggarna! Men jag känner samtidigt att jag måste få tid att hitta mig själv!!! Det jag är minst intresserad av är att träffa andra män, blir nästan äcklad utav tanken att bara prata med nån annan än Tommy. Men vad fasiken vill jag?! Jag blir galen av att aldrig kunna veta!!!


Kram

Inga kommentarer: