lördag 18 oktober 2008

Tidig lördag morgon....

Uppe med tuppen som vanligt somna ju dock i soffan igår kväll vid 20,15 tiden...jag är helt slut! Känner att jag egentligen behöver semester, har alldeles för mkt omkring mig plus att jag stör mig på jobbet...
Igår när Marie kom till jobbet så sa hon att hon hade tänkt på att ändra schema och att hon inte tyckte det var bra att det inte fanns tillräckligt med "bevis" eller vad det heter för att vi skulle kunna jobba 2 timmar innan det kom pensionärer. Men då sa jag att det tycker jag! Tänker inte ge mig där. Hon vet ju som sagt inte hur mkt jag gör eftersom hon bara jobbar mellan 12-16 eller 11-15! Och när hon kommer så är det dags för lunch och hon sätter sig och äter direkt medans jag har vart där sen kl 9 och jobbat med pensionärer samtidigt som jag har planerat schema och sånt! Jag blir så irreterad på att hon inte kan se detta! Till och med tjejer som jobbar i hemtjänsten ser det! Och irreterar sig på det. Igår innan bingon så sa jag till Köksan ska du med och röka NU?! För sen måste jag in och fixa fram till bingon...Då säger en ur hemtjänst tjejerna "det finns väl flera som jobbar här?" Först fatta jag inte vad hon mena, men det var för att Marie satt och prata i lugnan ro med pensionärerna och fika! Tjejen ur hemtjänsten sa "Malin du måste säga åt henne" Men det skiter jag i, ska ju snart på utvecklingsamtal med chefen så får väl ta upp lite sånt här då.
Jag har iaf skrivit ner motivation till att börja kl 8 på morgonen och vet att det måste göras eller så kommer jag säga att jag kommer vara ledig helt från gruppverksamhet 1 dag per vecka för inköp och planering. För som det är nu så är det för rörigt! Jag vill ha ordning och reda! Det är inte meningen att jag ska ta med mig jobbet hem! Jag vet när det börjar ta stop och det gör det nu! Men Marie verkar inte fatta det eftersom hon bara knappt leder en aktivitet per dag! Hörs det att jag är irreterad?! För jag kan ärligt säga att nu när jag sitter och skriver detta så känner jag hur pulsen går upp och jag har lust att slå nåt i väggen!

Igår efter jobbet åkte vi iaf till Linköping och Ljungsbro för att hämta loftsängarna jag köpt till Meja och Malou, fatta 1400 kr ist för 6000 kr som de skulle ha kostat nya!!! Känns ju skönt för då har jag ju pengar kvar som jag fick utav mormor, fick ju 5000 kr av henne!#underbara mormor#
Vi var inte hemma förrän 20 på kvällen så jag slängde mig i soffan direkt och somna...jag var helt slut!

Idag stod Mattias lillebrors dödsannons...hemskt! Såg även att Örjan Harrström hade gått bort...en kille som är 1 år äldre än mig och gick i klassen över mig i grundskolan...hemskt!

Idag ska vi städa här hemma i huset sen ska jag och tjejerna baka bullar med äpplemos och kanel i! Det är så gott!!!! Plus att jag måste köpa nåt till Berndt! Drar på det hela tiden men imorgon är det ju dags för kalaset.

Kram

2 kommentarer:

Alexandra sa...

Jaså! Du var alldeles i närheten utan att knacka på! Det ska jag komma ihåg! ;) Skoja lite bara! Förstår att du inte hann det!

Ja jag hoppas att tentorna går bra! Jag tror iaf inte att de är så svåra.

Du måste sätta stopp på jobbet Malin, annars får du ytterligare en grej som gör att du mår dåligt! Stå på dig! Du är stark du... som orkar kämpa!

Ha en bra helg! Kram Sandra

Alexandra sa...

Så roligt! Trodde inte du ville... jag har inte tänkt så mkt, vet inte när jag tänkt åka men just nu måste jag vänta på lite pengar först... Vi kan väl höras och bestämma?!

kram kram