måndag 20 oktober 2008

Måndag morgon

Sitter här hemma i Ringarum och "väntar" på att åka till jobbet, Tommy ska visst vara hemma idag igen pga sin rygg...jävla rygg alltså det kostar ju massor att han är hemma hela tiden och just nu behöver vi varenda krona! Men man kan ju inte rå för när man har ont. Tommy ska visst ringa till napprapaten också och be att få en tid idag. Han måste ju få ordning på detta liksom!

Idag stannar jag ju kvar hos min syster så jag får lite "semester" igen från familjen och så, skönt! Hade tänkt att köpa friskis och svettis kort denna vecka men eftersom vi hade räkningar kvar från september så har jag inte möjlighet att köpa det får vänta ett tag till innan jag kan köpa fettskumparkort. Jobbet betalar ju iaf 500 kr utav kortet så det är ju bra men jag måste ändo lägga ut pengar så länge.

Imorgon ska jag på läkarbesök kl 8,30 och Miranda ska på 5 årskontroll på bvc kl 8. Så jag måste ringa mamma och höra om hon kan vara med Miranda sen efteråt...orkar egentligen inte ringa henne och höra hennes röst vet ju att jag kommer bli på dåligt humör:( Men men sånt är livet.

Igår var vi ju på Berndts 75 års kalas. Det var riktigt trevligt, han bjöd på buffe och hade fixat söderköpings gatumusikanter där. Så det var riktigt "drag" på det hela. Lilla gubben...han var så glad över att jag kom bara det gjorde att hans födelsedag blev bra. Jag hjälpte honom med maten och fikat och vi prata. Han ville att vi skulle sjunga med bandet så vi gick fram och fråga de om det gick bra, och det gjorde det. Vi sjöng några låtar och det gjorde nog hans kväll ännu bättre. Lena hade skrivit om en låt till honom och då blev han så rörd att han fällde några tårar. Det var iaf riktigt trevligt och kl 20,45 åkte vi hem då Berndts taxi kom. Sa hej då och gav han en kram. Så nu tror jag han lever på det ett par månader;) Tänk vad lite man kan göra för att glädja en människa.

Får se vad som händer på jobbet idag, på em ska jag åka iväg och handla till festen på torsdag. Alkohol, dukar, servetter och sånt.

Kram

Inga kommentarer: