fredag 24 oktober 2008

Festandes gamlingar;)

Så var höstfesten över för detta år...det gick bra och "gamlingarna" var nöjda och belåtna. De åt, drack och sjöng! Det var ett gäng som blev lite onyktra och det var riktigt kul att se, de är "yngre" pensionärer så att säga. De gav mig och Marie en kram och sjöng och skratta så dant! Ja ni skulle ha sett! "Svenne" kom och underhöll oss en stund och det var verkligen uppskattat! Han är en härlig kubik ska ni veta och kan sjunga som en liten flicka! Helt ooooootroligt asså!
Efter festen åkte jag hem till syster yster och var helt slut!!! Freddis var här och Marie och han hade bestämt sig för att köpa pizza....för mig kändes det som om det var mitt i natten! Men klockan var ju bara 20! Well...jag var ju trots allt hungrig då jag inte hade ätit sen lunch förutom 1 kladdkaka...så jag hängde med och tog kyckling i pita bröd med curry dressing, och det var helt ok. Marie och Fredrik tog varsina pizzor, när vi åt prata Marie i telefon och Fredrik och jag kolla på tv...alla var vi sociala utav oss;)
Fredrik åkte väl hem nån gång vid 22 tiden och då var jag så trött att jag trodde jag skulle DÖ! Men jag överlevde visst, eftersom jag sitter här idag;)

Ska snart iväg och välja ut tapeter till lägenheten sen är det jobb och det är fredag och det innebär tråkbingo:( Marie har ju sem idag så det kommer en vikarie från våning 4 och hjälper mig. Tänkte städa och röja i vårat rum på fm och sen plocka fram bingo grejerna...jag verkligen avskyr bingo! Så fruktansvärt tråkigt!!!

Föresten vet ni en tjej på ett våningsplan har fått sparken för att hon hade kallat en boende "jävla idiot" inne i personal rummet....(låter dock märkligt att det är den ända orsaken...men men) Själv tycker jag att man som personal måste kunna få ur sig all galla man känner ibland för de boende/gamla men man ska absolut INTE säga det till dem men tycker absolut att man ska kunna säga det till sina arbetskamrater!
Det är vad jag tycker!
Men Marie hon tycker att det är helt rätt att man får sparken för att man kallar nån jävla idiot i personalrummet, för man ska inte säga sånt om nån. Men herregud känner jag då!!! Ska man bara svälja allt och bära det inom sig?! Alla har vi ju olika åsikter men man måste faktiskt få vara mänsklig! Man kan faktiskt inte älska alla!!! Marie måste vara så hjärntvättad eller nåt, jag vet inte men börjar verkligen tro att hon är lite konstig! Skit i samma! Men hon måste acceptera att bara för att hon tycker si så tycker andra så!

Blev ledsen och irretrad igår eftersom mäklarassistenten ringde kl 9 på morgonen och sa att det inte blev nån visning för de hade backat ur! Jag blir galen!!!! Fan jävla skit säger jag!!!

Mamma ringer och tjatar om olika möbler som hon hittar åt mig på "loppan" som hon säger! Blir vansinnig på hennes jävla "loppan"! Jag hittar möbler själv! Jag kan läsa och skriva jag är 31 år! Gud vad jag irreterar mig på henne! Mötte henne och pappa på marknaden i Viken:( Hade jag vetat det hade jag skitit i att åkt! Men då så passa jag på att fråga och Meja och Malou kunde vara med henne nästa vecka eftersom de har lov och det gick bra för pappa hade tagit semester eftersom hon hade sagt till pappa "Ta semester v.44 för vi ska nog ha barnen då för de har lov"...till saken hör det att jag har inte bett om hjälp eller nåt förrän i onsdags när jag stötte på dem på marknaden! Om ni ändo visste vilken irreation jag har i kroppen när jag bara tänker på henne! Tänk vad mkt en mamma kan förstöra för ett barn!


Kram

2 kommentarer:

Alexandra sa...

hej...

så himla tråkigt med huset... nu måste det väl ändå bli sålt! Folk fattar inte att det är NU när ingen bjuder på hus som de ska slå till! När räntorna går ner igen kommer budgivningen bli så där vansinnig igen!

Men du... jag ringer dig idag!

Kram sandra

Felicia6 sa...

Jag tror inte hon fick sparken för att hon sa en sån sak. Det krävs mkt mer för någon att få sparken. Men jag håller med dig. Klart man måste få ventilera sig lite!