onsdag 8 oktober 2008

När ska livet bli rättvist?!

Alla mina tankar går till min barndomsvän Mattias! Igår så hitta de hans lillebror...DÖD!!! Han hittades utav några som skulle ut och fiska i Västervik! Jag fick ett samtal från min syster när jag var på jobbet. När vi lagt på så ringde jag upp Mattias och prata med honom...det ända han fick fram var "hela min familj dör ifrån mig"! När jag lagt på med honom kom tårarna, FAN!!! Blir så arg på att ALLT måste drabba en familj och så att det just ska vara Mattias som är en sån underbar människa med ett trassligt liv! Till saken hör att hans mamma tog livet av sig för 7 år sen, hans pappa dog i cancer för 5 år sen och hans lillebrors pappa dog för 8 år sen i sviterna utav ett hårt liv utav alkohol och nu hans lillebror som endast var 19år!!! Han hade vart borta sen i torsdags allt de visste var att han var i Västervik med några kompisar. I förra veckan var de till socialen för att få hjälp...men ack så sent!!!! Varför gör inte socialen nåt förrän det är försent?! Vad är det för samhälle vi lever i?! Varför är det meningen att man måste dö innan socialen förstår att det är allvar?! Det är väl för i helvete bara att låsa in alla unga tjejer och killar som har det struligt och hjälpa dem även om det är emot deras vilja!!!! Om jag ändo kunde göra nåt för Mattias vill så gärna att han ska få ordning på sitt liv och det har jag velat läääänge...men han själv är inte riktigt redo för att ta tag i saker och ting...där borde bara samhället skita i hans egna vilja utan se till vad som är det bästa för honom i framtiden. När man mår skit lever man ju bara för dagen och bryr sig inte om morgondagen.
Jag hoppas verkligen att Mattias inte kollapsar totalt nu...han har ju trots allt kvar sin mormor och morfar och sin storasyster. Men jag förstår verkligen honom om han skiter i livet nu!
Det är ju bara att gå till sig själv skulle jag ha vart med om samma skit som honom skulle jag nog inte heller vilja leva!
Fredrik åkte hem till Mattias igår kväll när de kom tillbaka från Västervik efter att ha identifierat kroppen. Det är ju skönt att Mattias iaf har Fredrik som bryr sig om honom även om deras förhållande är på en skör tråd. Men i såna här lägen finns ju inte de tankarna.
Fredrik, jag och min syster satt här hemma hos henne och prata om Mattias och analysera hur detta kunde hända...Nu gäller det för oss alla att verkligen stå upp för Mattias! Kämpa kämpa!!!

När jag kom till jobbet igår morse ringde mitt förra jobb och fråga om jag kunde jobba på kvällen...och det kunde ju jag, kändes så roligt att jobba extra där igen!!! Men efter samtalet jag fick ang Mattias bror så kände jag att jag inte skulle klara av det, kände att jag var tvungen att få prata av mig och så. Så jag ringde till Tallgåren och kl 14 och sa att jag tyvärr inte kunde komma pga av detta skit som hänt. Kändes jobbigt att behöva ringa så sent och säga ifrån men jag skulle verkligen inte ha orkat jobba och vara social igår kväll, utan behövde få älta detta!
Men hoppas verkligen att de ringer igen för jag vill verkligen jobba extra där! Bara så typiskt att sånt här händer när man för en gång skull ska jobba extra! Så jävla typiskt alltså!

Idag vet jag inte vad som händer förutom att jobba...man ska visst aldrig räka med något!

Ge någon du tycker om en komplimang idag, berätta att du tycker om han/henne...du vet aldrig när det är sista gången ni ses.

Kram

2 kommentarer:

Alexandra sa...

Nä fy... nu sitter jag här med tårar i ögonen. Livet är inte rättvist! och det är när man läser om sådana här familjer man inser att man faktiskt har det rätt bra! Men samtidigt får man sig en tankeställare om att man faktiskt ska leva livet fullt ut!

Varm kram från mig min vän!

Sandra

elin669 sa...

ja inte fan är livet rättvist det kan man inte påstå,. jag vet inte om du läst mitt första inlägg idag. men jag skrev om en kompis, min bästa kompis förra sambo, han blev ihjäl klämd av lastbilen i åby igår. hans son fyller tre på söndag. livet är så hemskt i mellan åt ! man ska ta vara på sina nära och kära !