onsdag 22 oktober 2008

Mitt liv är en kaksmet

Sitter här igen och pillar i mig lite frukost...knäcke och the denna morgon. Ska börja tidigare idag då Köksan behöver hjälp i köket att göra landgångarna tills imorgon då vi har fest. Men det är bra att det blev idag eftersom jag ska hem till Ringarum och städa så då kommer jag hem tidigare! Det är ju markand i Viken så då kanske vi hinner åka ner dit och kolla runt! Hoppas det iaf! Älskar ju marknader, även om jag blir lika besviken varje gång, bara för att jag inte hittar nåt liksom!

Igår var jag ju till min kusin Carina, det var riktigt kul i rulans! Att vi är så lika fast ingen någonsin har pratat om det! Blev så förvånad när hon berätta om sitt liv!!! En fråga som jag defenetivt måste ställa mig är: Vad är det för fel på våran släkt?! Sen blir det vi "barn" som får ta skiten för vad våra föräldrar egentligen borde ha tagit tag i för många år sen! Undrar om det är genetiskt att det saknas såna där grejer uppe i hjärnan som saknas när man är deprimerad?! Måste helt enkelt ta reda på det! Fattar nu varför mamma och Birgitta iaf är kompisar!!! De är lika dana!!! Ja ni att man aldrig ska sluta förvånas över vad som sker bakom dörrarna!!!


Igår på jobbet iaf så verkar det som om Marie har fattat grejen vad det innebär att jobba...fråga mig kl 12,45 om jag hade gjort klart frågor till frågesporten som börja kl 13,30! Jag svara NEJ! Så hon satte sig och börja skriva ner frågor till frågesporten då! Mitt i disken liksom! Det är just sånt här jag menar med att vi måste ha planeringstid till! Man kan inte börja 45 min innan det börjar med att börja leta frågor!!! Hoppas verkligen på ett möte med chefen SNART!!!! Men hon har ju aldrig tid för oss...men nån gång måste hon ge oss den tiden också.

Fredrik skulle egentligen ha hängt med till Marie igår och skrivit nån ansökan på datorn, men efter flertalet telesamtal och sms så skicka han att han sket idet och skulle fixa det hemma idag ist. Ja ni Fredrik har det inte lätt heller...verkar inte som om nån människa jag känner är en "vanlig" svensk glad människa. Eller är det det här som är "vanlig" att alla ska gå och må dåligt i större eller mindre utsträckning?! Blir galen på alla jävla problem här i världen!
Mitt största problem just nu är HUSET!!! Hoppas verkligen att nån köper det snart!

Kram

1 kommentar:

Alexandra sa...

Hej hej!

Ok, då ska vi INTE köpa den sängen... kollar runt lite bara :)

Ja, du det är väl så med människor över lag idag... många, eller jag ska säga de flesta, har väl problem och mår dåligt mer eller mindre.

Hoppas verkligen att ni får huset sålt snart! Det är ju tyvärr dåliga husförsäljningstider. Det är bara vi som är dumma nog att köpa hus nu! Men alla är så fega! Tycker iaf att ni gör rätt som inte godtar skambudet på 700 000.

ja Ullared ja, vi kan väl prata i telefon nån dag och bestämma. Måste kolla över ekonomin lite också.

kram Sandra