tisdag 28 oktober 2008

Ibland blir det inte som man tänkt sig

Ja ni...gårdagen...mormor ringde på morgonen och ville att jag skulle komma och hämta tvn för Bosse har blivit så dålig sista veckan så de skulle komma hem med en sjukhus säng åt honom och då får inte tvn plats. Hon har köpt en ny platt tv. Min underbara och moderna mormor;). Iaf så åkte Tommy och jag till Linköping efter jobbet för att hämta tvn. Det var så hemskt att se Bosse han hade blivit så smal!!! Och yra nåt enormt utav alla mediciner han äter! Ögonen stod nästintill rakt ut och pupillerna var små som knappnålshuvuden! Så hemskt att se! Vi stanna kvar en liten stund och fika. Lah ringde till mormor under tiden vi var där så de skulle komma hem till dem idag och se om de kunde ändra Bosses medicin så han slipper bli så vimsig. Min stackars lilla och helt underbara mormor!!! Hon får ta hand om Bosse helt själv, hon känner sig så ensam och det förstår jag! Önskar så in i norden att jag kunde bo närmare henne så jag kunde vara med henne mera! Jag älskar min mormor så mkt! När vi skulle åka där ifrån så krama jag om mormor läääänge och sa min älskade underbara lilla mormor och börja gråta, jag sa att allt kommer ordna sig och hon svara ja, mitt liv har redan vart det är bara vänta på att dö. Fan jag vill inte att mormor ska må så här dåligt och jag vill inte att hon ska dö! Hon sa att mamma hade sagt att hon skulle flytta långt härifrån och fråga mig om det var så och jag sa "inte vad jag vet" mormor sa sen att "hon blir så konstig ibland man kan inte säga nåt till henne" och jag kan ju inte mer än hålla med!!!! Men tänk att så mormor säger om mamma så säger mamma om min syster! Tänk om mamma kunde tänka efter hur hon själv beter sig emot mormor så kanske hon kunde förstå hur hon själv beter sig!!!! Det är inte bara alla andra som är fel! Någon gång måste väl hon ändo fatta det?! Skulle ju vara så underbart om hon kunde flytta långt härifrån!!!!Jag vet iaf att det är några som håller med mig! Men min mormor är iaf UNDERBAR!!! Älskar henne så mkt!!!

Tommy stanna ju kvar här i natt för det var ju tänkt att vi skulle ha städat huset, men det hann vi inte! Så han kommer hit idag efter jobbet igen så får vi städa idag:(
Har ändrat min arbetstid idag så jag slutar 15 så jag kommer hem i tid och slipper avsluta jobbar dagen med att städa ist får jag börja dagen med det. Men gör mig absolut inget.

Imorgon ska jag ju på ljusparty hos Kicki! Roligt!!! Det var så lustigt i förra veckan när jag satt i bilen in till jobbet och tänkte på att jag ville gå på ett ljusparty snart...och så säger Kicki att hon ska ha ett! Jag blev så glad! Ska köpa nya meltisar!!! De doftar så ljuvligt! Blir säkert nåt teljus också brukar alltid dimpa ner!;) Tänkte passa på att välja ut hall tapeterna imorgon också eftersom jag ändo har några timmar mellan jobb och ljusparty!

Idag går mina tankar till min underbara mormor! Älskar dig!


Kram

Inga kommentarer: