fredag 17 oktober 2008

Fredag=disco

Igår ringde de från Sabbatsberg så jag ska äntligen upp till stockholm för att göra gastroskopi, det blir den 4 november. Känns så himla bra att äntligen ha en tid för att kolla i min mage, dock känns det pirrigt ifall de skulle hitta nåt...men men jag måste ju få ett svar på vad det är som spökar i min mage eftersom smärtan ibland är så stark att jag knappt orkar stå upp. Trevligt med en dag i stockholm oxå;)

Igår var jag till psykologen och det gick bra, det var ett bra samtal och känndes skönt när jag åkte därifrån. Dock tycker jag att det är lite jobbigt att ha denna tid varje torsdag för eftersom jag slutar 14,30 så skulle det vara skönt att komma hem tidigt nån dag men men det får bli sen när jag är "färdig" behandlad...om jag någonsin blir det vill säga. Hon tycker iaf att jag har blivit en sån klok person och resonerar klokt och tänker väldigt mkt och det gör jag ju det vet jag.

På jobbet igår så prata jag med Marie och min chef angående om Maries upptrappning. Jag sa att jag har tänkt på att vi ska ända vårat schema så att vi kan sluta tidigare en del dagar. Jag tycker det är så jobbigt att gå så långa dagar hela tiden och att jag har allt ansvar. Marie är en jätte bra människa men jag får liksom ta allt ansvar och så tycker hon till om saker när hon inte ens är på jobbet de tider. Kan ju ärligt säga att det irreterar mig. Såg att hon blev "chockad" när jag sa att jag har tänkt att vi ska ändra schemat och börja tidigare så kan vi städa innan människorna kommer ist för att göra det när alla gått hem. Hon som sagt verkar inte tänka utan tycker nog att det är rätt så skönt att bara komma och vara. Känner tom irreation över att hon bara tar "förgiviet" att jag ska ordna med allt och har ingen som helst koll på tex när vi ska ha frågesport om vi har färdiga frågor utan bara antar att jag har fixat det. Men det gör jag inte längre. Jag känner liksom att när hon väl är på jobbet får hon faktiskt arbeta ist för att bara tro att jag ska ha gjort allt klart. Onödig irreation så att säga! Vi tycker så olika i mycket, hon verkar inte se att endel människor utav våra besökare har blivit sämre! jag blir så trött! Det tar verkligen energi utav mig att känna så här!
Men ska ju snart ha utvecklingsamtal med chefen och kommer antagligen ta upp detta då.

Idag ska Malou och Meja på disco...de ser fram emot det. Eftersom jag och Tommy skulle åka och hämta sängar till nya lgh idag så får vi ändra lite på våran tidigare plan att vi skulle åka ihop, det får bli att han åker själv och att jag åker hem efter jobbet och hjälper tjejerna att fixa till sig inför discot.

På söndag ska vi ju på 75 års kalas hos Berndt...vad sjutton ska jag köpa åt honom?! Ge mig förslag mer än gärna!!!!

Kram

Inga kommentarer: