måndag 13 oktober 2008

Vilken jolig helg

Hela helgen har gått i shoppingens tecken! Och det är ju mitt roligaste fritidsintresse:)

Lördagen spendera jag i Norrköping city med Cathrine och hennes gulliga dotter Linnea. Vi gick omkring i lite affärer och sen besökte vi Mc donalds, det blev happy meal för mig och Linnea medans Cathrine var så duktig och hade med sig egen matlåda! Blev riktigt imponerad utav henne!!!! Efter några timmar så åkte de hem igen och jag stanna kvar då jag verkligen var tvungen att köpa en regnjacka åt Miranda...behöver jag säga att jag hitta lite mera fynd?! Hitta en regnjacka från Kappahl till Miranda och 1 par jeans åt Tommy(visst var jag ooooooootroligt snäll) gick vidare och kolla på skor och hitta ett par stövlar åt mig på Wedins!!YIPPIE!!! Köpte även lite "fotoböker" åt Malou och Meja, jag hämta ju kort som jag lämnat in på Teknikmagasinet den 19 juli!!!! Så nu har de gjort så fint och klistrat in dem och så. Det blev en spindelmannen bok med cd skiva åt Miranda. 1 scarf till mig från New yorker, och så hitta jag en långärmad tröja och en t-shirt åt Tommy.
När jag kom hem till slut så hade Tommy lagat mat så det var bara att sätta sig och äta, potatis och pannbiff...smaskigt!
På kvällen kolla vi på Mamma Mia...somna lite då och då...men såg nog mesta utav filmen.
Meja och jag gosa ju i soffan och Tommy och Miranda i den andra, Malou var hos en kompis och sov över där.

På söndagen åkte vi till Gistad för det var auktion där...har så gärna velat gå på auktion länge men aldrig kommit iväg. Ville ju ha en gammal servis! Och jag hitta en för 120 kr!!! Sen efter jag fått den åkte vi till Linköping för att besöka IKEA och kolla ut sängar åt Malou och Meja då de måste ha loftsängar i sina nya rum i lägenheten. Hitta 2 st...den ena var nog lite bättre än den andra då det var ett stort skrivbord under också...men 2890 kr st!!!! Närmare 6000 kr för 2 sängar...ska nog kolla in blocket och se om jag hittar nåt där. Hitta iaf lite doftljus på IKEA och servetter hem till oss. Köpte 2 tidningsställ till jobbet, då vi måste köpa allt själv men vi får ju pengar av chefen. Så idag är det bara att hitta nån som kan sätta upp dem åt oss.
Vi åt lunch på Ikea...köttbullar till oss på M och Tommy tog kotlett och pomme. Sen gick vi runt i Ikano huset och köpte 2 par byxor, 1 munkjacka och 2 toppar åt Miranda på H&M, vidare till Cubus där Malou hitta en snygg munkjacka klänning och en mössa medans Meja köpte 1 mössa och en scarf. Efter antalet timmar inne i Ikano huset gick vi över till Toys r us...Miranda hade ju med sig 500 kr som hon fått av min mormor när hon fyllde år. Så hon köpte bratz docka, en bilklocka, 1 kikare och 1 bilarbok. Hon var nöjd och glad medans Malou gick och tjöt för att hon inte fick köpa en docka! Förklara för henne att Miranda hade fått pengar av min mormor...ja ni dessa underbara barn;)
Väl hemma igen drog vi igång städning då det såg ut som en orkan gått förbi vårt hus...jag tog nedre våningen och Tommy övre så var det klart i ett kick! Sen var det dags för kvällsmacka och sen hopp i sängen för tjejerna. Tommy läste med Miranda och Meja medans jag och Malou läste. Malou och Meja har läsprojekt under 4 veckor så de ska läsa ca 15 minuter varje dag!!! Avskyr sånt, jag som knappt hinner med att hjälpa dem med sina läxor!!! Men får försöka så gått det går!

Denna helg har gått riktigt bra...och det har känts bra med Tommy kan väl inte direkt säga att jag är kär i honom men det känns bra iaf och det är huvudsaken. Vi får se hur vi gör när vi sålt huset...om Tommy och jag kommer att bo i hop eller inte...vet faktiskt inte riktigt vad jag vill, det får tiden utvisa. Vi fortsätter iaf att bo ifrån varandra i veckorna ett tag till för att se om vi lär oss uppskatta varann lite mer. Det gäller att kämpa!!! Men inte hur mkt som helst! Jag har ju förklarat för Tommy att jag vill ha och kräver frihet!!! Men det gäller ju oss båda!

Kram

Inga kommentarer: