tisdag 7 oktober 2008

Obehag:(

Fy vill bara att denna dag ska vara slut och den har just bara börjat....anledningen till att jag vill att denna dag ska vara över är att jag ska gå till "pulldoktorn"...alltså gynekologen! Avskyr att ligga där och sära på benen och försöka leka oberörd! Anledningen till att jag ska dit är för att det är dags att byta spiral igen...5 år har redan gått sen sist jag var där!!! Mitt sista besök där var när Miranda var bara några veckor gammal!!! Och min bebis fyllde ju 5 år för 2 veckor sen!!!! Konstigt bara att jag inte är äldre;)
Annars så har jag egentligen inget emot denna dag...inte mer än vanligt så att säga, om ni förstår. Får väl se om dagen har nåt roligt att erbjuda...tror inte det men man ska ju aldrig säga aldrig!


Igår var jag och Marie (arbetskamrat) på föreläsning, "om vi har tur blir vi alla gamla" hette den och var med Susanne Axell en kvinna som har ett program som heter "fråga doktorn". Det var intressant och rolig föreläsning som inte handla om pensionärer men om vad vi ska göra för att må bra! Visste du tex att 30 min promenad ensam varje dag kan göra att man inte behöver äta antidepressiv medicin!!!! Men självklart gäller det ju inte alla men om man liksom är sådär "måttligt" deprimerad så som de flesta svenskar liksom är!!!
Föreläsningen var gratis och vi fick tom smarrig fika i pausen! Tänk vad kommunen kan kosta på då och då!

På kvällen hade jag HUVUDVÄRK!!!! Blir vansinng! Besluta att ta mig ett kokhett bad med lugnande olja i....men huvudvärken försvann inte...så det fick bli panodil...sen var det dags för att se på tv, såg för första gången "färjan" på kanal 5...lite sådär bra, vill ju se mera fyllon och drama!!!!

Nähä...nu ska jag väl snart göra mig klar inför "pullstolen".

Kram

1 kommentar:

elin669 sa...

nej men fy, pulldoktorn är inget trevligt ställe. jag är inte avundsjuk, men jag måste väl också dit snart igen, det hör ju lixom till allra helst nu... man känner sig lite som att ens kön är allmän egendom när man är gravid... ha ha ! hur mår du annars, om du vill och är ensam på kvällen och orkar skulle jag kunna komma upp någon kväll och ta en fika. !

kram !