torsdag 4 september 2008

Torsdag

Japp så var det torsdag den 4 september.......herregud vart tar alla dagar vägen?! Hinner ju knappt andas innan det är en ny dag!
Gårdagen på jobbet åkte vi ju till villa nestor, det är ett SÅ mysigt cafe och vädret var helt underbart så vi satt ute i trädgården. Alla tanter och farbröder som var med tyckte det var helt underbart. Det dracks kaffe och åts bakelser, bullar, smörgåstårtor och en massa småkakakor! Det är så underbart gott fika bröd där eftersom det bakar allt sitt bröd där på plats, inget halvfabrikat liksom! Tjejerna som jobbar där är så gulliga också, de kom ut och fråga om de fick ta kort på oss som de kunde lägga ut på sin hemsida. Så hela gänget på 16 personer fick agera "fotomodeller". När vi väl var tillbaka på jobbet så kände både Marie och jag att vi var för trötta för att vara effektiva så vi fråga våran chef om vi hade nån komp att ta ut, men hon var så snäll och sa att eftersom vi inte haft rast eller så så fick vi gå hem ändo så stämpla hon ut oss. Gud så snäll! Marie ska ju ha semester torsdag och fredag denna vecka sen har hon sem hela nästa vecka. Känner att det är lite jobbigt eftersom jag inte är på "topp" för att orka engagera mig i jobbet...men det måste gå!

På vägen hem igår stanna jag till på Jysk och handla present åt Josefin som fyller 5 år idag men Miranda ska dit på kalas på lördag. Träffa även en arbetskamrat som är hemma nu eftersom hon ska ha barn den 18 september. Hon bor i Vilbergen så jag berätta att jag ska flytta dit, så hon varna mig om att inte på på ett visst hyresbolag. så det känns ju skönt att veta det då, ska ta och ringa till Malmstaden och Ståhl om några veckor eller så...ja ja vi får se om nån vill köpa huset som sagt.

Idag kommer iaf "kamin" killen hoppas han hinner klart idag så jag kan ringa mäklaren och säga att han ska komma hit imorgon och ta kort så huset kommer ut snarast på internet.Håll tummarna för mig att det lyckas!
Tommy och jag satt och skrev ner vad vi ville ha när vi flytta igår...gick super bra! Jag känner ju att jag inte vill ha något typ här ifrån, lite "prydnads" grejer och så plus mitt klaffbord och datorn och sterion! Och det gick han med på. Tommy tar alla vardagsrums möbler, jag är så trött på ek! Så det känns perfekt att ha en "anledningf" att behöva köpa nytt. Jag vill ha det VITT!! Och så har jag ju tänkt att köpa en bäddsoffa med schlong eller vad det heter....hoppas ni fattar. Malou sa iaf att hon ville att Lucia ska bo hos mig och att hon ska ha sin dator hos Tommy. Känner att Malou och Meja får avgöra själva vilka möbler och så de vill ha hos vem...Tror detta kommer gå bra, det känns som så nu iaf. Plus att det känns så skönt, men det "blöder" i mitt hjärta när jag tänker på att nån annan ska bo i "mitt" hus...men men

Idag ska jag till psykologen igen...får se om det blir en tjutar timma eller om det går "bra" sen ska vi på föräldramöte både hos Meja och Malou klasser så mina föräldrar kommer ner till oss och är med tjejerna på kvällen.

Kram

Inga kommentarer: