lördag 13 september 2008

SKVALLER SKVALLER!!!Åh vad trött jag blir!

Om jag tar och uttrycker mig så här....Att jag är så JÄVLA TRÖTT på att bo i en liten ort!!! Ännu värre är det att människor här omkring inte kan sluta att skvallra...alla som är berörda vet vem och vad det gäller! Inget i min blogg är hemligt för då skulle jag aldrig skriva det, jag måste få lätta mitt hjärta nånstans och bara för att människor här omkring är så ooooooooootroligt nyfikna och inte har några egna liv så är nog det här med att jag ska flytta härifrån bland det största som någonsin hänt!!! Men har man inget annat att prata om när man möter någon man känner när man går till lokal butiken för att handla 1 liter mjölk så tycker jag bara att det är ännu mer beklagligt!!!! Säger bara så här...skaffa er ett liv!

Men tycker det är underbart att jag har lyckats...jag är ett "hett" samtalsämne bland människor i Gusum och Ringarum...Vilken lycka!!!Jag har iaf räddat era ytliga träffar, telefonsamtal och allt vad man nu kan göra när man inte har nåt roligare att berätta för sina vänner än att "vet du jag läste på en blogg och du vet Malin i Ringarum, hon ska separera...." UNDERBART att jag har lyckats rädda många utav er som har sån torka på att ha nåt att berätta att jag kanske har räddat ditt äktenskap eller vad det nu kan vara...säger bara TACK! Men ledsen...snart kommer ni inte ha så mkt att prata om eftersom jag ska flytta in till "stor" stan...

Är så LYCKLIG för att jag har lyckats bli ett "hett" samtals ämne i byn, lokalbutiken, middagsbordet, telefonen....ja vem vet kanske tom i sänghalmen hemma hos nåt "lyckligt par".

Kram

3 kommentarer:

Felicia6 sa...

Äh, skit i dom. Dom är bara avundsjuka för att du vågar ta steget. Tänk att det finns säkert flera som sitter i samma sits som dig men inte vågar vara stark och ta steget! Kram

elin669 sa...

hej malin ! fan, du vet hur det är, små byar stor skvaller press. men vi som kommer utifrån den stora världen och kanske har sett mer än vad desa människor gjort vet att det finns mer i livet än att prata om andra, trycka ner andra och såra andra.... men viken gusum och ringarum är ju så här. tur är väl att jag skiter i vad som sägs om mig, jag är lycklig med mitt liv, undrar hur lyckliga dessa arma människor är ?

kram och tack för igår !

Alexandra sa...

Hej vännen min!

Fan, det känns ju tragiskt att man ska behöva lägga sig i andras liv så... De läser alltså den här bloggen? Har nämligen sett att du har ganska många besökare varje dag.

Men Malin, jag tycker att du är så otroligt stark som vågar ta tag i situationen och ta dig ur det som gör att du mår dåligt! Tänk att snart är du borta därifrån och då slipper du dessa "trevliga och omtänksamma" människor!

Stå på dig! Tänker på dig!
Kramar från mig!