onsdag 3 september 2008

Nu har mäklaren vart här....

Igår kom mäklaren som sagt...det känns så skönt, äntligen är det på gång...Vi diskutera försäljningen och hur allt ska gå till väga så nu gäller det för oss att hitta kvitton så vi kan göra avdrag på skatten när vi säljer! Utgångspriset blev bra för oss! Hoppas också att nån vill köpa. Mäklaren förklara att det har hänt mkt i Ringarum sen vi köpte hus och att marknadspriserna och intresset är mkt större nu än förut. Vi bor ju faktiskt jätte fint och så och det känns i mitt hjärta att det gör ont att lämna detta hus men så blir det ibland...

På torsdag kommer kamin killen och fixar till den sen är det dags för mäklaren att komma och ta kort och lägga ut huset på hemnet! Så försäljningen kommer att vara igång om typ 2 veckor! Det känns så skönt att det äntligen är på gång så att säga.
Annars så gjorde jag typ inget igår, det är så jobbigt bara att Tommy tror att jag ska ta barnen ifrån honom att jag ska ha egen vårdnad, men det vill jag inte jag vill att barnen ska bo hos båda plus att jag aldrig skulle orka ha dem själv på heltid! Han vill också att jag ska säga vad jag ska göra med tiden vi prov separerar...men hur ska jag veta det?! Jag vet ju knappt vad jag ska göra imorgon!!! Tommy tror att jag har tänkt att gå ut och leta karlar!!! Men det är jag INTE intresserad av! Jag är intresserad av att leva MITT LIV!!! Kunna andas och känna lugn och ro! Inte behöva tänka på nån annan än mig själv och tjejerna! Förklara för Tommy att det kan ju faktiskt vara så att det är han som vill träffa tjejer! Eftersom han verkar tänka så mkt att jag ska göra det! Som sagt ingen kan veta vad som händer i framtiden! Drog ut blanketter om äktenskapskilling igår eftersom försäkringskassan vill ha det när jag och Tommy separerar för att kunna styrka att vi inte bor tillsamans! Tommy trodde då att det innebar att vi skulle skilja oss här och nu! Alltså detta är så invecklat att jag inte orkar förklara mer ingående!
Sätter in lite kort på huset som är tagna nu efter ommålingen i helgen och ni som vart hemma hos mig tidigare vet att detta inte är jag, jag älskar en massa ljus och tavlor på väggarna plus en massa små grjejer här och där, vintage stil liksom.

Idag ska vi iväg till Villa Nestor med jobbet vi blir totalt 16 stycken som ska dit och fika tror faktiskt att tanterna kommer och gilla det väldigt mkt eftersom det är så mysig atmosfär där!
/>







Kram

1 kommentar:

elin669 sa...

hej Malin ! klart att jag har tid. ring när du vill.. nu ikväll är jag hemma. och i morgon... jag är ju nästan alltid hemma nu mera. det gick kanon hos barnmorskan igår. hjärtat dunkade på i 147 slag och bebbeli mådde kanon! jag har dåligt järnvärde. som jag ska kolla upp med min dietist eftersom det påverkar b12 och allt. lite krångligt att
vara gravid och opad...

kram