tisdag 2 september 2008

Koskit stank!

HERREGUD!!!!!!!!!!!!Det stinker koskit här hemma! Nån bonde har vart så "gullig" och spridit ut koskit över ett gärde!!! Och det stinker så grovt mkt att jag får huvudvärk och rinnande näsa! Det stank redan igår em när jag kom hem från jobbet och sitter i än!!! Jag blir galen det luktar här inne oxå liksom!!! Det borde vara förbjudet! Jag tål ju inte denna lukt då jag får allergisk reaktion!

Igår kom iaf Anne och hämta tjejerna så Tommy och jag börja röja i kaoset...tillslut vart vi iaf klara och nu glänser det här hemma och det är så opersonligt och inte vi...har typ nästan inget på väggarna och det nästan ekar i köket för det är så tomt och kalt! Men det är ju så det ska se ut när det ska vara visning. Får ångest över att vi ska flytta härifrån, jag trivs ju delvis och delvis inte...känner liksom att det är vårat hus, men jag vet att det här inte går att fortsätta att det inte kommer att bli bättre liksom. Men nu är det ju så fint och fräscht här hemma! Fan att livet inte kan vara och bli som man har i sina tankar. Här hemma är det vitt, grått, ljus grönt och vita gardiner och zink prydnader...det är så jag egentligen vill ha livet! LJUST och MENINGSFULLT! Men som det känns nu är det svart och mörkgrått och dystert! Men kommer det verkligen bli bättre för att jag flyttar?! Kanske inte själva flytten i sig för jag känner verkligen sorg när jag tänker på att lämna huset och "trygga Ringarum" men att Tommy och jag inte bor tillsamans att jag får "space" tid att tänka i lugn och ro.

I morse fick Tommy äntligen ut lite av sin ilska mot mig! Det känndes så bra att han ÄNTLIGEN skrek åt mig! Jag vill ha respons! Även fast det var fula ord och så så kände jag att det kändes bra! Han liksom visa nåt! ILSKA!!! Jag vill det oxå, jag kanske är knäpp men det känns bra i hjärtat! Och jag sa åt honom att köra försiktigt nu när han åkte till jobbet så inte nån olycka händer liksom.
Tommy vill att jag ska säga vad jag vill om ett år...men det vet jag inte, jag sa att det jag tycker är jobbigast är att lämna huset och att Tommy är trygghet, men annars så känns det bra. För Tommy är det tvärtom att han skiter i vart han bor men vill leva med mig....Ni förstår säkert att det är kaos eftersom vi känner helt olika och i det här ska vi leva fram till 1 januari!!! Önska mig lycka till.
Jag sa även till Tommy att jag vill att han ska lära sig hur det är att bo hemifrån att ett hushåll inte sköter sig självt utan att man måste betala räkningar, städa, diska mm Då blir han arg för han tycker att han har gjort allt för mig tagit hand om mig och barnen under alla år medans jag bara "pissar" på honom och aldrig har gett nåt tillbaka. Medans jag känner att jag behöver "fritid" liksom få göra saker på egen hand utan honom...medans han bara vill att vi ska göra allt tillsamans! Och jag kvävs utav det! Jag tycker att han också ska ha saker att göra utan oss! Men han verkar ju aldrig vilja göra det!!! Ja ni som ni ser är mitt samanhang kaos och det är som jag är just nu!

Idag kommer iaf mäklaren hit kl 17 och det är väldigt blandade känslor som ni säkert förstår, men skönt att det äntligen är dags för dagarna är väldigt långa här hemma nu, även fast det bara gått en kort tid. Får se vad mäklaren säger om huset och vårt badrum som står i KAOS på övervåningen!!! Är så nervös över det!

Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja det ser inte ut som att det blir ni två igen någon gång, räkna inte med det.
Om han inte är villig att ändra sig och ge dig den tid du behöver för dig själv så kommer du sakta att kvävas, vilket du ju har märkt.

Förresten, varför bor du nära åkrar och gärden om du är allergisk mot det som sprids där?

Mvh En Som Läser