torsdag 11 september 2008

Äntligen en hel natts sömn, eller iaf nästintill...Malou har vart lugn under natten och jag har bara vart uppe 1 gång med henne! Så jag känner mig utvilad idag iaf!

Igår när vi åkte hem stanna vi till vid Willys i Sörping och handla mat, då mötte jag en fd arbetskamrat från Gläntan, Kerstin heter hon. En jätte trevlig kvinna som jag tycker så mkt om. Hon valde att stanna kvar i kommunen så hon har bytt arbetsplats till Birkagårdens hemtjäntst men hon tyckte det var bra hittils det har ju trotsallt inte gått mer än 2 veckor där. Men jag förstår henne det är alltid nyttigt att byta arbetsplats då och då för att slippa bli en bitter och trist arbetare! Det är ju trotsallt människor vi jobbar med! Jag berätta för henne att jag gjort slag i saken och att vi nu ska flytta isär...hon gjorde lika dant för ca 2 år sen. Men hon och hennes man hitta tillbaka till varann efter nåt år isär...vi får väl se om det är min och Tommys öde oxå eller om det nu är slutet på våran saga. Det får tiden utvisa. Känns i dagsläget som om jag inte vill gå tillbaka till Tommy men vi lever ju dock under samma tak än och det är inte lätt. Båda går på tå inför den andra. Tommy sa till mig igår att han inte är intresserad av att prata med mig. Blir dock problem eftersom vi har en del saker som vi verkligen måste prata om. Vet inte om vi ev ska göra så att vi börjar att bo varannan vecka här i huset för detta är verkligen skit jobbigt! Måste ta upp diskussionen med Tommy i kväll. Detta känns så ohållbart!!!!
Igår när vi satt i bilen hem så börja vi försöka prata med varann men det går liksom inte för vi förstår inte varann...Tommy tror jag har hittat nån annan bara för att jag inte vill ha nåt från vårt hus...men jag förklara för honom att dels så vill jag inte ha nåt för jag orkar liksom inte tjaffsa om småsaker med honom! Känner liksom att jag ger honom allt så kan han aldrig säga nåt om att jag tar allt! Plus att jag känner att största delen av våra grejer är så skabbiga och tråkiga! Jag vill ha nytt och fräscha grejer! Det ska gå i vitt!!!
Prata med ett hyresbolag igår och blev glad, då de även har 4:or för samma pris och kvadrat som 3:or!!! YIPPIE!!!Så då är det bara att hoppas nån blir ledig i sammband med att jag flyttar!


Igår ringde telefonen i ett från att jag kom hem från jobbet...det var vänner som sett huset på internet och så ringde jag ett samtal också...så vid 20,30 la jag på luren och hade då mer eller mindre pratat i telefon sen 17,30!!!
Kolla in IDOL....Jag fattar verkligen inte hur så många människor klarar av att gå och ställa sig där och tro att de har utstrålning eller kan sjunga! Det är så jag tror det är ett skämt när de ställer sig där!!! Blir oxå väldigt irreterad på alla som endast kommer för att larva sig!! De är ju bara tråkiga och barnsliga!!! Tycker även synd om juryn som måste sitta där och lyssna på oseriösa människor!!! Även om juryn är hård ibland så har de dock rätt vid väldigt många tillfällen!

Om ni bara visste hur mkt jag saknar min mobil!!!!Avskyr denna låne mobil det är nåt konstigt eget 3 märke! Kan inte ens ändra ringsignal! Och den verkar skicka sms flera timmar senare än vad jag tryckt i väg det!

Lägger in länken till vårat hus på hemnet nu!!! Så kan ni kolla runt!




Kram

Inga kommentarer: