söndag 7 september 2008

Delat säng med...

...Miranda, det är så gosigit att sova med denna varma lilla knubbsäl;) Finns nästan inget som slår hennes små nyp på morgonen och då gör det inget att klockan bara var 6,20 när hon väckte mig! GODING!!!

Gårdagen gick sakta men säkert förbi, regnet visa sin "bästa" sida mest hela dagen. Miranda åkte iväg på Jossans 5 års kalas. Jag rensa lite i hobbyrummet och packa en hel del grejer till mig. Tommy får sköta sitt själv, han är ju för sjutton 33 år så nåt borde han väl klara. Jag ringde till pappa och fråga om de kunde hjälpa mig att rensa ur garaget så han kommer på måndag efter jobbet med en kärra så vi kan fylla den för att sen åka till returpunkten och kasta grejer! Skönt att ha en pappa och mamma som iaf kan hjälpa mig nu när Tommy inte direkt vill.

Försökte prata med Tommy men det går helt enkelt inte, han är för sårad. Men jag får klara av detta själv med hjälp av mina föräldrar och vänner.

Vid 14 tiden åkte Meja och jag in till Norrköping för att ta en shopping tur, det är så roligt att gå på stan med henne för hon älskar verkligen att shoppa. Hon köpte ett par "snygg" stövlar med "klack" som hon själv säger, det blev även varsitt par till Malou och Miranda. Meja köpte även en jätte fin och häftig klänning från Lindex, en riktig "rockabilly" klänning i svart och cerise! Köpte även en tunika och leggins till Miranda och en hel drös med strumpor till Meja och Miranda. Vi gick självklart till leksaksaffären också och Meja hitta en "Hana montana" gitarr som hon köpte...när vi kom hem så märkte vi att den inte fungera:( Så vi måste byta den!
Vi köpte även en "vanlig" gitarr åt Miranda som hon egentligen skulle få när hon fyller år (fyller 5 år den 22 september) Men hon såg den när vi kom hem så hon fick den i förskott...TYPISKT!!! Eftersom jag inte vet vad jag ska köpa till henne!!! Vi köpte även presenter åt Tilda eftersom hon fyller 5 år den 11 september och nästa lördag så ska ju Miranda och Tilda ha ett gemensamt kalas på Busfabriken i Norrköping, så Tilda får sina presenter av oss då. Det var självklart Meja som valde Tildas grejer igår så vi får se vad Tilda tycker om dem, det brukar oftast bli väldigt populärt när barnen väljer åt barn...men vi får se som sagt. Meja och jag åt även på Salladsbuffen i city, jag tog kyckling sallad med curry dressing och Meja komponera ihop en egen maträtt bestående av ris, salsa sås och majs:) Men det var inga problem att få till det.
Jag lämna även in min kära telefon på lagning eller nåt...det stänger ju av sig själv och låser sig ibland när jag tar kort...väldigt irreterande! Just när tjejen på 3 ska plocka isär telefonen ringer det!!! Jag trodde det var hon som knappa på telefonen så jag såg ut som ett frågetecken när hon sträckte fram telefonen åt mig och jag fick fram "ringer det?!" Så jag svara väldigt frågande...och så var det Catrine...en tjej som jag har pratat med på msn ett bra tag...vi har bestämt att ses nån dag eftersom vi bor "nära" varann. Så hon måste tyckt att jag var hel konstig för jag fatta verkligen inte att det ringde känndes nästan som om det var ett skämt! Men vi skulle höras igen. Jag fick iaf ha en låne telefon nu under tiden dock utan kamera så jag kan inte ta kort:(

När jag kom hem från stan så återgick allt till det onormala som nu för tiden är normalt! En olust känsla av att vara hemma...fy!!!
Tjejerna lekte med några kompisar och efter ett tag kommer Meja hem och stortjuter då har en äldre tjej slagit henne i ryggen och spottat i hennes sko! Så jag ringer till Malou och säger att hon ska komma hem direkt! Nu får det vara nog! Nu blir det ingen lek med dessa tjejer på ett tag!!!

När jag gick och la mig så löste jag korsord och telefonen ringde, det var Marie. Hon var i Linköping hos en kompis Petra och så var Fredrik där...och som "vanligt" när han är onykter ringer han sent!!! Men han är rolig att prata med, men Tommy kom upp som ett åskmoln och undra vem det var!!! Gud jag blir ju "livrädd" för att Tommy blir som ett åskmoln när jag skrattar!!! Kan inte riktigt förklara...Vill bara tillägga att Fredrik är tillsamans med min kompis Mattias...så han gillar liksom inte ens tjejer! Men nu hade de visst separerat efter 2 dagar som riktiga sambor...ja ni livet är väl för underbart;)

Kram

2 kommentarer:

Tony sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Tony sa...

hej malin!

hoppas allt går bra med.. ja allt?

vi kanske träffas snart eller ja iaf lotta o du d; hon ska väl ner till sthml o hälsa på med lite tur och jag ska börja tävla i bjj så då kommer vi nog åka till primate lounge och då kan du ju hälsa på eller om vi kan hälsa på dig d:

hadeeee