måndag 8 september 2008

En ny grå vecka

Visst är det för tråkigt när vädret bara är grått och grått och återigen grått! Jag är så väderberoende också, så det här vädret gör mig inte direkt gladare! SKIT!!! Dock känns det bra att helgen är över, fast min helg har faktiskt vart helt ok eller till och med bra, för jag har tagit mig i kragen och vart en social människa! Det ni!!!
I natt kl 02,43 ringde det en människa som hade ringt fel!!! Känns lite konstigt faktiskt att nån ringer fel så dags på dygnet...väldigt märkligt iaf! Jag sov ju men vakna utav våran väldigt irreterande telefonsignal, men Tommy var ju som vanligt vaken...Ja ja jag skiter i vem eller vad det var som ringde!

Igår var jag iaf till Elin i Gusum, Meja och Miranda hade jag med mig så de lekte och hade det kul med Elins barn Felicia och Ellen. Meja sa att hon ville leka med dem igen. Roligt att de gillar varann eftersom jag tycker så mkt om Elin, för då kan man ju slå två flugor i en smäll! Jag kan fika och prata med Elin och tjejerna kan leka, då blir ju inte mina tjejer så intresserade av vad vi pratar om liksom så man får vara "ostörd". Hade med mig en äpplekaka till Elin som min mamma hade gjort...både Elin och jag lyckades dumpa efter den! Men det var bara varsina "lätta" dumpingar men ack så skönt att vi båda är opade och vet vad som behövs när det blir så här...så vi gick och satte oss i sofforna och gäspa och drack vatten...efter ett tag så blev vi bättre. SKÖNT!!! Elins sambo var inte hemma för han har vart på begravning i helgen i finland för nåt så tragiskt som hans 17 åriga bror har gått bort i en tragisk olycka! Nämligen ramlat ner från en balkong!!

När vi kom hem igen så börja jag att plocka och rensa lite..fy fan så jobbigt och tråkigt detta är! Men imorgon kommer ju iaf mäklaren hit och tar kort!!! Jag längtar så in i norden tills denna procedur är över! Det är väldigt energi krävande! Så mkt som måste fixas och så! Plus att Tommy är hel konstig nu...han tror att jag ska ta barnen och fly!!! Skulle väl aldrig göra så!!! För det första så skulle jag aldrig orka att ha de på heltid ensamen!!! För det andra så har de rätt till sin pappa med! Jag börjar tro att Tommy är helt sinnesförvirrad...men han ska ringa familjecentralen i Valdemarsvik för att prata med dem. Så då kanske han kan få lite hjälp och stöd utav dem iaf. Tommy tycker inte att jag kan prata med honom och jag anser att jag inte kan prata med Tommy...ett väldigt vanligt mönster, och att vi kvinnor och män har olika språk när vi talar! Försöker förklara för Tommy att han kan ta barnen helt och hållet om han ska hålla på och bråka för jag är absolut inte beredd att bråka! Han fattar verkligen inte att jag vill att vi ska lösa allt till det bästa men jag känner som han beter sig nu blir det bara värre och värre! Men men vi får se vad som händer och sker i framtiden! Idag ska jag iaf lämna in blanketterna om dagis och skol ändringen!

Tänk vad skönt när detta äntligen är över!!!

Kram

1 kommentar:

Alexandra sa...

Hej vännen...

Jag har en sak i min blogg som är till dig! Du får hämta med dig den till din blogg :)

Hoppas allt reder ut sig till det bästa för dig! Jag läser varje dag och tänker mkt på dig!

kram Sandra