fredag 5 september 2008

Så var det fredag igen och veckan hade tagit slut...

....vi skulle ut och ha kul och då måste man ju ut!!! En strof ur Nocie låt "ut i natten" helt underbar!*älskar*

Gårdagen gick rätt så smärtfritt fram, jobb, psykolog och föräldramöte för Malou och Meja.

På jobbet så kom en utav pensionärerna till mig med en ansökningsformulär om lägenhet i vilbergen. Han hade pratat gott om mig inför hyresvärden. Visst är han för gullig. Blir så rörd att de bryr sig så mkt om mig. Så jag ska fylla i det och lämna in det eftersom det visst var kö för att få lägenhet! HJÄLP!!! Hoppas verkligen att det löser sig för mig och tjejerna så vi får tag i en lägenhet.

Efter jobbet var det dags för psykolgogen, känns så skönt att ha en sån klok människa att dela mina tankar med. Hon tycker att jag har gjort ett sånt stort framsteg sen vi först träffades, då var jag ju riktigt nere i helvetet! Satt bara och grät och orka inte med livet, barnen, huset och allt vad det innebär. Minns faktiskt min panik över att leva! Så känns det inte nu för jag vet att jag kan klara saker och ting och jag börjar bejaka mina känslor och att det är OK att känna och tycka som jag gör att man inte behöver göra som alla andra tycker jag borde göra! En väldigt häftig känsla som jag tidigare inte har haft. Tror dels det beror på att jag har opat mig för det är tack vare den open som jag vet att jag duger som jag är! Jag kan! Och jag vill! Även om jag har mina svakckor och tycker att livet är SKIT så klarar jag att lösa det så bra som möjligt för mig. Jag känner att jag är redo vid 31års ålder att börja känna mig själv. Längtar faktiskt tills jag bor i en egen lgh och har världens möjlighet att få lära känna mig själv helt och hållet! Då de veckor jag inte har barnen kan få sitta i en tyst lägenhet och bara höra mig själv och bejaka mina tankar! Sen får vi se vad som händer och sker om det blir Tommy och jag igen eller om våran saga är slut.

Nu är iaf kaminen färdig här hemmma så jag maila mäklaren igår kväll och berätta det och jag hade fått svar idag så han kommer hit på tisdag kl 17 och fotar! ÄNTLIGEN!!! Vill få igång försäljningen NU! Ska måla klart toa dörren imorgon och köpa toa lås och rensa ogräs utanför i helgen. Ska höra med pappa om han kan hjälpa mig att köra grejer till returpunkten så att de som kommer på visning kan gå in i garaget! Nu är det så mkt grejer där att man knappt kommer in med ena benet;)

Idag blir det stavgång med tanterna sen är det bingo! Så det blir mkt folk idag på jobbet det är det alltid när det är bingo...men jag skulle få hjälp utav en pensionär(han som gav mig pappret om lgh). Det är jag väldigt tacksam över eftersom Marie har semester!

Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Lustigt hur det stämmer det där som "alla" säger; När en kvinna avslutar ett förhållande är det för att hon vill hitta sig själv, när en man avslutar ett förhållane är det för att han har hittat en annan...

Mvh En som läser