tisdag 9 september 2008

Jobbig natt!!!!

Malou har mer eller mindre vart vaken hela natten då hon antagligen fått öroninflamation under natten! Hon har legat och gråtit och haft så ont i örat så jag är så himla trött! Kl 5 besluta jag mig för att skita i att försöka sova eftersom hon låg och kved hela tiden...så nu sitter jag här och är "bakfull" förstår inte hur jag ska klara av dagen! Jag ska ringa Medicinskt centrum och höra om våran läkare har nån akut tid åt Malou så han kan kolla hennes öra. Hoppas innerligt att han har det, han är våran läkare på alla barnen sen Malou var 6 månader och hennes öroninflamationer började men nu på senare år är det väldigt s ä l l a n hon har haft det...men man ska som sagt aldrig säga aldrig! Ska lämna Malou till mamma så hon ska vara där sen så åker de antagligen ner till oss eftersom Meja kommer hem vid 12,30 och hon tycker det är så tråkigt att vara ensamen i flera timmar. Vi får se hur dagen blir.

Igår efter jag slutat jobbet stanna jag till på stan för att springa in och byta Mejas Hana Montana gitarr på BR leksaker. De tror verkligen att man är helt koko eftersom de ställer frågan..."har ni bytt batteri?" Jag liksom sa JA! Men vi fick byta gitarren för vi köpte den ju trots allt i lördags och den funka ju aldrig. Typiskt att vi inte prova i affären. Sen tog jag en snabbis på H&M...hitta en snygg svart sjal och saltvattenspray till håret! Det är så bra! Visste inte att de hade det eftersom jag bara har hittat det hos frisörer tidigare men hennes alternativet är dock lika bra och kostar 100 kr mindre! Och det priset passar ju en fattig människa som mig;)
Jag sprang även in till Musikbörsen för att höra om en grej till microfonstativet på jobbet eftersom det fattades en sån i fredags när jag köpte högtalar anläggningen till jobbet...och japp det fanns där. Så jag fick en utan några problem. Inne på Musikbörsen stod även Johan (från fd Plusgrader) så jag prata lite med honom, trevligt för det var ju typ 100 år sen jag såg han. Synd Marie att du inte var med;)
Eftersom jag hade förträngt att pappa och mamma skulle komma ner till oss och röja ur garaget så blev det ilfart hem till Ringarum sen, men som tur var hade ej hunnit åka än så jag hann hem innan de kom. Så himla skönt att röjt undan det värsta i garaget nu iaf, nu går det ju att komma in där. Nu är det lite utemöbler som mamma och pappa ska ha ut till landet kvar annars så är det inte så mkt skräp kvar iaf!

Idag kommer ju mäklaren som sagt...så skönt. Hade fått husritningarna via mail nu på morgonen så här får ni iaf se dem;)

detta är undervåningen
Och detta är övervåningen, dock stämmer inte riktigt ritningen då de har ritat fel, på dörrar och väggar i min "hobbyhörna" det lilla rummet mellan badrumet och sovrum 4så jag har skickat in ändringar till arkitekten.

Mäklaren kommer ju hit kl 17 så innan han kommer måste jag hinna plocka undan det sista och bädda våran och Mirandas säng...men det ska jag nog hinna på en halvtimma iaf.

Kram

Inga kommentarer: