fredag 1 augusti 2008

Underbar dag...

Var ju som sagt till Irene i går på dagen, gulle gumman;) Hon bjöd på fika och lunch. tjejerna lekte och skötte sig super så jag och Irene kunde prata och fika i lugn och ro! Vilken lycka!! Irene är en sån underbar människa att jag inte kan förklara i ord! Tog ett "gulligt" kort på henne och Malou, det vill säga så här ligger det till; Irene är 65 år och Malou är 9 år...men Malou är ca 1 till 2 cm längre än Irene...

Vi var kvar hos Irene till ca 15 då Tommy ringde och fråga om vi skulle åka ut till "våran ö" och det ville vi ju absolut göra för det är en sån mysig ö!!! Så vi tacka för oss och åkte hemmåt stanna på Willys och köpte fika och korv och en engångs grill. När vi var hemma hade Tommy redan packat grejerna så det var bara att åka igen!!!YIPPIE!!! Väl framme vid båten packa vi ner oss i den och börja styra mot ön. Väl framme så var den redan upptagen av två gamlingar vi strök ömkring ön och tillslut beslöt vi oss för att lägga till på samma ö fast lite längre bort, men då ska de åka så vi går bort till "våran" badplats på ön ist....helt fantastiskt! Tjejerna hoppa i sjön på en gång och hör och häpna det gjorde även jag! Det var så skönt i vattnet! Tog mig dock ett snabb dopp för att sen gå upp till Tommy så vi starta grillen...när det var klart käka vi grillad korv med bröd vad det kan smaka gott när man är ute på en ö sådär. Sen blev det mera bad och fika och bad igen för att sedan börja packa ihop oss eftersom klockan redan var 19,30 och det tar ju ett tag att ta oss tillbaka. Men att det skulle ta så lång tid som det gjorde hade vi nog aldrig tänkt....När Tommy börja att dra i motor snöret...ja ni kan nog gissa rätt!!!!Det gick av!!! Där satt vi mitt ute i Yxningen...Meja börja gråta för hon blev rädd Malou och Miranda sa just inget och jag börja as garva! Tyckte det var så komiskt!!! Men som tur var så kom Tommy på den smarta iden att ringa Farbror Chent, han har en sommarstuga på en ö i Yxningen och som tur var så var de på ön!!! Så räddningen var inom räckhåll. Det tog väl ca 10 min så kom han med sin båt "Bamse"...vilken lättnad!!!
coola brudar på ön

Våran båt blir bogserad
Våran räddare
Äntligen på väg hem igen

Idag ska jag åka och hämta gullungarna Tilda och Alva på dagis sen ska de följa med oss ner till oss och stanna kvar här tills imorgon. Självklart ska min syster också följa med ner hit. Tänkte åka och bada när de är här...det blir dock inte på våran ö i Yxningen...;)

Kram

Inga kommentarer: