söndag 31 augusti 2008

Målar helg!!!

Mattias glad över att få måla;)



Ifredags åkte jag in och hämta Mattias direkt efter att jag lämnat tjejerna till skola och dagis, vi högg in på varsin pensel direkt när vi kom hem igen....här ska målas! Vi hade det riktigt roligt och jag kan ju säga att det är tur jag har Mattias annars hade jag inte ens hunnit hälften nu! Och vi är i stort sett klara ska bara rolla toa dörren en gång till. Kan ju säga att det var kaos här!!! Men vi skratta åt eländet! När Tommy sluta jobbet så tog han med sig Fredrik ner hit också, han var så uttråkad av att sitta hemma och längta efter Mattias...Vid 19 tiden körde jag hem dem igen till Norrköping och blev så glad över att Mattias ville komma på lördagen också! Så igår morse åkte jag och hämta honom plus att Fredrik följde med på en gång! Pappa och Nicklas kom också och mamma tog med tjejerna till landet. Pappa, Nicklas och Tommy satte lister, fönster, måla fönsterbläcken, stuprören och en massa mera "små" saker som inte jag förstår mig på! Medans jag, Mattias och Fredrik måla....den vita färgen täckte inte i vardagsrummet så jag fick panik!!! Men som tur var så skulle Tommy åka in till stan för att köpa mera lister och då passa han på att köpa färg....MEN den ljusgråa färgen var SLUT!!! Så han fick ta lite mörkare grå, men det var bra ändo! Gud vad roligt vi har haft här i helgen i allt slit och skit! Har skrattat massor åt allt elände! Fredrik, jag och Tommy måla klart i vardagsrummet medans Mattias gjorde övervåningen själv på samma tid!!! Fatta att jag är glad över Mattias kunde komma!!! Vi har rökt, fikat, ätit mat och Fredrik drack upp 750 ml jordgubbs likör under lördagen....men ack vad roligt han tyckte det var att måla;)




Det känns så konstigt i mig idag...vet varken ut eller in, känner mig nedstämd över att vi ska flytta härifrån...varför känner jag så här nu?! Känns som om jag kommer bli ledsen när jag lämnar över nycklarna och så till de nya som ska flytta in här...tänk om allt kunde göras om!




Jag känner ju inga "kärlekskänslor" för Tommy liksom, men han är trygghet och huset här innebär trygghet för tjejerna. Är det så livet ska vara ska man hålla ihop och vara kompisar?! Liksom inget annat?! Nån gnista eller dylikt måste väl ändo finnas om man ska leva ihop...eller är det jag som fantiserar, livet är ju inte roligt det vet jag men ska jag acceptera att det bara är...att dagarna bara går utan att jag egentligen tänker på att jag ska vara tacksam för mina underbara barn. Jag liksom lever här men gör allt utav vana, tänker inte på varför jag gör saker och ting utan bara gör det för att vi alltid har gjort så! FAN!!!! VARFÖR JAG?! Kan inte nån klok person komma till mig NU och säga vad jag ska göra för att göra rätt, för mig och barnens skull iaf! Jag hoppas att allt kommer bli bra....men känner mig så nedstämd just nu...är detta rätt beslut?!
Idag ska jag in till min bror för hans "låtsasbarn" fyller 9 år...känns som om jag inte riktigt har tid med det men det är bara att bege sig in till stan kan ju dock vara skönt att vara lite "ledig" från måleri och allt annat här hemma...

Fredrik målar så glatt i vardagsrummet:)


Ja ja...jag ska sluta tjata...en dag får jag reda på om jag bittert får ångra mig eller om det är rätt beslut! Känner att jag behöver få ensamtid och det får jag inte ta för Tommy därför behöver vi helt enkelt göra så här! Plus att jag vill att han ska lära sig hur det är att bo "hemifrån"....
Kram

Inga kommentarer: