måndag 11 augusti 2008

MÅNDAG BORING!!!!

Så var det måndag igen och en ny arbetsvecka....får se vad som händer på jobbet idag, ska ju iaf ha ett gympa pass med tanterna kl 10. Men sen får vi se om köksan är på bra humör eller icke! Och om det blir möte med chefen eller icke!!!! Kan ärligt säga att jag är nervös nu! Jobbigt när det ska vara sån här stämmning på jobbet!
Malou och meja ska med till Sörping och stanna kvar hos min mamma och pappa eftersom de har sommarlov än, men nu är det sista veckan sen är det skoldags igen för dem. Malou börjar 3 an och Meja 2 an!!! Vad åren går!!!!
I helgen har jag absolut inte gjort nått!!! Igår baka jag bullar med Meja och Miranda de blev ju goda och de är inga bantar bullar så att säga! Jag sparar inte på smör;) men ska man "synda" kan man ju lika gärna göra det rejält på en gång;)
Gick runt tomten igår och plocka in diverse saker som tjejerna har slängt på gräsmattan, dels deras gummistövlar....och vet ni vad?! Bland det vidrigaste jag sett!!! 3 MÖRDAR SNIGLAR i Mirandas stövlar....så när jag skulle skölja ur dem i badkaret hade jag missat en och den åkte ur i avloppet!!!VIDRIGT!!! Så det blev för tommy att städa under badkaret och försöka se om det låg några vidriga äckliga slemmiga sniglar kvar...men de hade åkt vidare i avloppet! Så vidrigt alltså att ha äckliga mördar sniglar i avloppen tom!!!
Nu ska jag samla ihop tjejerna och bege oss ner mot bussen men först måste vi ju lämna Miranda på dagis.

Kram

2 kommentarer:

elin669 sa...

jag undrar vad det är som lockar dom små sniglarna att komma in i folks trädgårdar.... jag har hittills bara sett två st i våran i år och det va inte många förra året heller... undrar varför ?

marlu sa...

ge dig du vet att jag tycker du är snyggast...!! ;)