tisdag 12 augusti 2008

jaha

Så var det dag nr 2 i denna vecka alltså tisdag. Gårdagen kom och gick det är väl ungefär så jag känner. Det blev stressigt på morgonen och jag höll på att missa bussen!!! Våran bil har ju punka så jag var tvungen att gå ner till dagis med miranda plus att malou och meja skulle ju också med mig i bussen eftersom de skulle till mamma....miranda cykla så det gick ju snabbt ändo, malou och meja gick jätte fort och var så duktiga, jag sa till dem att de var duktiga som kunde gå så fort då kommer meja med en gullig kommentar " vi har lärt oss att gå så här fort när vi går till skolan" Ja ni lilla Meja hon är för gullig;) Jag lämna snabbt in Miranda på dagis och sa åt en dagis fröken att jag inte hinner prata nåt för bussen går nu så det blev bara att säga hej och hejdå! N jag kommer ut ur dagis ser jag hur buss 46 kommer...SKIT!!! Men 459 kommer som tur är 2 minuter efter så vi hann med den! Malou och Meja verkligen njöt av att åka buss de är så gulliga mina stora tjejer. Mamma mötte dem på busstationen i Sörping så vi pussa och krama hejdå i bussen.

Jag var ju lite nervös inför att komma till jobbet eftersom jag inte visste hur det skulle bli med möte och allt...det blev inget möte såg inte ens till chefen så hon var nog upptagen med annat hela dagen.

MEN...........när jag kom till jobbet sa jag "godmorgon"" gick sen för att stryka mina arbetskläder när jag kom tillbaka så prata jag med "köksan" om lite ditt och datt, sen säger hon " Jag känner att ni inte vill ha mig kvar här, jag har gått och tänkt på det hela helgen". Jag kan såga så mkt som att jag blev helt paff, visste inte vad jag skulle säga eller hur vad jag fick ur mig var "det är inte så, det får du inte tro." Alltså jag visste absolut inte vad jag skulle säga! Prata lite till och tillslut sa jag att det är därför vi ska ha möte med chefen så vi kan få ordning på allt och så, jag sa även att det kommer bli bra till slut men att vi är på en ny arbetsplats där inget är som det har vart på gammla stället som hon har jobbat på. Så gårdagen gick jätte bra, hon var så mkt lugnare och trevligare! Fortsätter hon så så kommer det bli bra!

På jobbet igår hade jag mitt första gympa pass någonsin så nu är jag "gympa ledare" också! Det gick riktigt bra och det var ett skönt pass även för mig för jag kände hur jag strecha mina muskler, för jag har ju faktiskt några såna jag med;) Även om de är få!

Nu är det snart dags för Miranda och mig att åka neråt dagis och sen bussen för mig, vi tar våra cyklar idag så slipper jag att stressa ihjäl mig!
Jag älskar min underbara syster, bror, mina tre underbara tjejer och mina tre underbara syskonbarn!!!
Puss

Inga kommentarer: