lördag 23 augusti 2008

Lördag morgon...

Här sitter jag och det är lördag morgon och klockan är 05,33!!! Gick upp kl 05,00 eftersom jag ska åka in till jobbet och jobba x-tra på våning 2 det känns riktigt kul och spännande! Kan ju dock erkänna att jag är trött men ändo uppspelt över att jobba där. Tänk att man kan känna glädje över att arbeta på ett våningsplan!

Igår iaf så skjussa Tommy tjejerna till farmor eftersom vi båda ska jobba idag, han köpte med pizza hem och vi börja prata om allt riktigt ordentligt, känndes riktigt bra att kunna prata i lugn och ro utan att nån utav tjejerna kommer och frågar nåt. Vi kom iaf fram till att vi ska fixa iordning huset nu och låna mera pengar så vi kan anlita byggare att kakla i badrummet och så ska vi fixa allt "smått" så att huset är i så bra kondition som möjligt så vi kan få ut så mkt som möjligt för huset. Planen är att vi ska flytta i december så huset måste ut till försäljning i oktober. Men vi har inte beslutat om vi ska flytta gemensat till en lgh eller om vi ska flytta var för sig, det är sånt som tiden får utvisa. Vi har även gjort listor på olika "regler" tex lägg tid för alla, matlagning, damsugning mm och så har vi skrivit detta " Vara snälla och ta hänsyn mot varann, sluta tävla, inte brusa upp mot varann utan tänka efter först." Det känns iaf väldigt bra att vi har kommit så här långt plus att jag är väldigt stolt över Tommy för att han verkligen prata med mig igår och inte bara springer iväg och försöker fly även fast det är väldigt jobbiga saker att prata om och det sa jag till honom.
Så nu ska vi fylla i blanketter om ändrad skolgång för Malou och Meja och dagis plats för Miranda, eftersom det är ca 6 månaders vänte tid för att få plats på dagis i Norrköping och vi vill ju att hon ska gå på dagis i Vilbergen där det är tänkt att vi ska bo. Plus att vi vill att Malou och Meja ska gå i samma skola. Sen får vi se om de behöver ha frita när man bor i Norrköping men Vilbergen är ju som Ringarum, ett litet samhälle i Norrköping liksom. Det ska bli så skönt den dagen vi eller jag har en hyres lägenhet!!! Slippa allt förutom barn, städ och mat liksom men allt det här andra som det innebär att ha ett hus!!! Känns dock lite vemodigt att nån annan ska flytta in här men det kommer att bli bra! Sen får vi se som sagt om vi flyttar gemensamt eller om vi separerar....det är bara framtiden som vet!


Ikväll så ska Tommy och christian träffas, så himla kul för Tommy att få träffa en vän och kanske delge sina bekymmer för plus att jag tycker det känns underbart att han ska göra nåt utan mig eller barnen. Jag och tjejerna ska ju gå på marknaden i Norrköping och så ska vi se NOICE!!!! Ja herregud så kul vi ska ha det jag och mina tre Noice tjejer!!! Vi ska stå och sjunga och svänga på våra höfter!!!! Sen lär det nog bli en och annan rem och annat "skit" från marknaden men det är ju bara tradition att man ska gå på marknad och säga "herregud, lika dant som förra året".


Kram

1 kommentar:

Felicia6 sa...

Låter ju helt underbart att höra hur mycket ni faktiskt kommit fram till och att ni har kunnat samtala som två vuxna människor. En stor eloge till er bägge två! Kram