tisdag 26 augusti 2008

Nyklippt


Ja idag är det tisdag....en mindre dag kvar här i huset och i denna uppsättning utav familj...vet inte riktigt vart jag vill gå. I morse när Tommy skulle åka fråga han mig om jag ville ha en "hej då" puss...jag svara nej. Kännde direkt att det var fel på nåt sätt...märkligt!
Igår prata jag med en kvinna som har hand om dagis och skola i vilbergen och hon gav mig ett positivt besked att det fanns plats på dagiset i vilbergen som jag tänker mig att Miranda ska gå på, så hon skulle skicka hem blanketter åt mig så vi kan skicka in ansökan om dagis plats plus pappren om Meja och Malous skola. Jag fråga även om frita och så...Meja ville gå på frita sa hon igår så vi söker antagligen om plats till henne dit. Malou är ju mer tveksam eftersom hon inte vill flytta. Igår fråga Malou mej om hon var ledsen när vi flytta hit till Ringarum också, men jag sa att hon var så liten då så det spela ingen roll var hon bodde då. JÄVLA MIG FÖR ATT JAG KÄNNER SOM JAG GÖR!!! JAG FÖRSTÖR FÖR MINA BARN!!! Vill ju inget hellre än att vi ska vara lyckliga och gå på rosa moln...men min sanning är tyvärr inte så! Vill vrida tillbaka klockan och göra om mina och Tommys år tillsamans men utan all skit vi har vart med om!
Måste ta tjuren vid hornen och berätta för mina föräldrar hur det ligger till också det är nåt jag inte gjort än...är så rädd att de ska bli arga på mig. Min relation till mamma är ju lite "spänd" så att säga!
Igår var jag ju till frisören...en ny i vilbergen. Jätte trevlig och så men eftersom det var första gången hon klippte mig blev det inte riktigt som jag tänkt mig jag ville ju att längderna framtill ska vara längre...men men mitt hår växer ju som ogräs så det får bli till nästa gång. Annars blev jag nöjd, det är bara så skönt att vara korthårig igen!!!!
Miranda var så glad igår kväll när jag kom hem från jobb och handling på Maxi för hon hade haft sin första gympa på dagis och hon berätta att hon sprang så snabbt! Och jag tror henne för hon är riktigt snabb, det tror man inte när man ser henne eftersom hon är lite "stabil" i kroppen men hon är snabb som en blixt. Gullungen!!
Själv var jag ju även till Maxi efter frissan och jobbet för att handla och vet ni vad?! Shopping beroende som jag är hitta jag ett par snygga stövletter på Wedins för halva rea priset!!! Så ett riktigt höst kap till fötterna för 149,50 kr! Plus att de är riktigt snygga! Skönt att nåt kan göra en lycklig iaf.
Träffa även på en fd arbetskamrat och hennes 3 pojkar, så vi stod och prata i 40 minuter innan jag kom in på Ica. Men roligt att ses igen fick även ett sms om Me and I party i oktber funderar på att gå för jag har aldrig vart på nåt sånt och de ska ha snygga kläder enligt andra vänner som vart på såna.
Nu ska jag surfa vidare här i min fantasi värld och ta reda på lite saker om husföräljning.
Kram

Inga kommentarer: