fredag 22 augusti 2008

Så underbart skönt!!!!!!!!!!!

Det var länge sen jag verkligen har längtat så in i norden till mitt besök hos min psykolog, dessa 2 veckor har kännts som månader!!! Mitt samtal börja direkt med att jag sa att jag inte orka med att vara gift längre och att jag och Tommy ska skiljas....tårarna kom direkt! Tycker ju detta är så jobbigt, hur allt ska gå och lösa sig. Men det var i alla fall så helt underbart och skönt att äntligen få komma tillbaka till henne och prata av mig och gråta, blev nog 2 kg lättare bara av att få ur mig alla tårar som jag så har kännt bakom ögonen här hemma men inte kunnat gråta. Jag satt och prata och grät i 1,5 timme så efteråt var jag så trött! Helt tung i huvudet men ändo en lättnad! Så skönt att kunna få prata av sig plus att hon ifrågasätter mina tankar och det är så skönt och bra för då måste jag tänka vidare...det duger inte liksom att säga "därför" och det behöver verkligen jag!

När jag kom hem från henne så fråga Tommy om han skulle skaffa advokat...äh?! Nu fatta jag inget?! Då var det så att han hade sett pappren som jag dragit ur från datorn om skol och dagis ändring till Norrköping och han är ju sten säker på att de ska växa upp här i Ringarum...det vill dock INTE jag eftersom jag vill ha med dem också....så här blir det när man inte pratar med varann utan bara går omkring och tiger!!!Men Tommy lugna ner sig och vi prata länge om allt. Det känndes bra det oxå. Jag sa åt honom att jag vill att han ska säga till mig hur han känner och så, tycker det är så konstigt att han bara kan älska mig så mkt när jag känner som jag gör. Han förklara att han vissa dagar bara avskydde mig, ibland bara är jag och ibland vill han inget hellre än att bara krama mig. Alltså bergodalbana! Men att de dagarna han vill krama mig är fler än de "dåliga", då sa jag om jag ska använda de orden också så är känner jag att "han bara är", och det är nog hela tiden. Förklara att jag inte ens minns när vi skratta ihop eller hade det roligt. Jag försökte förklara mitt behov av att jag verkligen vill ha "egen" tid och göra saker med vänner ist för med honom, han har så svårt att förstå det för han tycker att eftersom vi är gifta så ska vi göra "allt" ihop. Men jag vill ha LUFT!!! Berätta att dessa tankar börja snurra i mitt huvud när han börja i jobba i Stockholm då jag var ensam med Malou och Meja...kände som om jag levde i fängelse då, eftersom jag var ensam med båda två hela veckorna och kunde inte göra nåt på kvällarna och att det är den känslan som sitter kvar.

Jag vill liksom ha luft, för att kunna andas behövs ju luft! Men jag kvävs....
Tillslut kom inte fram till nåt egentligen, jag berätta att jag kan verkligen inte bo kvar i detta hus för om vi ytterligare ska ge vårat äktenskap en chans så kommer det ALDRIG att fungera om vi bor kvar här. Visste inte för 4 år sen när vi flytta hit att det skulle vara så jobbigt att ha hus, tre barn och jobb! Förklara att vi måste ha en hyreslägenhet där vi inte behöver göra nåt själva mer än städa.

Våra år tillsamans startade med kriser, Tommys pappa dog 2 månader efter vi träffats, sen gick hans farmor, mormor och morfar bort inom 2 år. Har fått tre helt underbara tjejer i tätt följd så Tommy och jag har inte fått nån sk "egentid" tillsamans innan vi blev en familj, Tommy börja jobba i stockholm och stanna där i flera år, min underbara och älskade lillebror har vart missbrukare och den tiden minns jag knappt för jag levde som i töcken. År 2004 köpte vi huset, min underbara och älskade lillasyster har haft ett par jobbiga år efter en tragisk skillsmässa och jag har verkligen viljat stötta henne till max. Jag har/är deprimerad har gått hos pyskolog sen 2005 äter en massa antidep medicin för att klara av att leva...varav medicinen har vissa bieffekter som inte är de bästa för ett redan dåligt äktenskap....
Så våra 11 år tillsamans har verkligen vart jobbiga...nu är ju mitt självförtroende och min självkänsla bättre än någonsin och det är kanske därför jag äntligen börjar våga erkänna för mig själv att det ok att känna vad som är Ja eller Nej här i livet! Jag behöver inte alltid göra som alla andra tycker att livet ska vara!

Idag ska tjejerna till farmor för jag ska jobba x-tra imorgon på boendet! KUL!!!! Och Tommy ska hjälpa ett par vänner med deras tvättstuga. Så vi är inte hemma under dagen. På kvällen ska jag och tjejerna in till Norrköping igen och gå på NOICE!!!! De spelar i Norrköping och då måste ju vi passa på!!!!HÄRLIGT!!!
Plus att Tommy och jag får några timmar i kväll att kunna prata ostört!

Kram

3 kommentarer:

Alexandra sa...

Malin... det är ju inte konstigt att du känner som du gör! Ni har ju haft det tufft och jag vet också att det var hemskt för dig när Tommy jobbade i stockholm. Samtidigt känner jag lättnad över att läsa att du känner dig starkare än någonsin. Jag är säker på att ni kommer att lösa den här situationen på bästa sätt men när man är mitt uppe i det känns allt bara så hemskt! snart är jag nog tyvärr i samma situation... :(

Jag skickar massor av styrkekramar till dig och hoppas att vi kan ses snart!

Kramar //Sandra

marlu sa...

bra Malin!!

Felicia6 sa...

Du är stark Malin! Du känner vad som är rätt och du vågar stå för det och det är kanonstarkt! Du vet att jag alltid finns här för dig. Kram