torsdag 28 augusti 2008

Nu har jag börjat

Om ni bara visste hur underbart skönt det känns att jag har börjat att rensa och plocka bort grejer från väggarna, då jag ska måla om i helgen! Ringde en kompis igår som är målare så han kommer och hjälper mig på lördag, han är målare så då går det ju lite fortare men vi får ju dock betala men men...då blir det ju klart snabbt. Idag ska jag spackla över alla skavanker sen är det slipning som gäller imorgon. Igår var jag och köpte lite inrednings grejer till badrummet här nere så att det ser snyggare ut. Ihelgen kommer Tommys bror och ska hjälpa Tommy med att byta fönstrerna i Mirandas rum. Gud så skönt det ska bli! Äntligen händer det nåt! Tänk att vi ska vara tvungna att flytta för att Tommy ska börja göra nåt åt alla grejer som felar här hemma!
Om ni bara visste så skönt det ska bli att komma härifrån, jag längtar så mkt! Ska bli så skönt att få det lungt omkring mig! Bara behöva tänka på mig själv och tjejerna! Det kommer bli så bra!

Igår bestämde vi helt och hållet att vi flyttar isär! Och beslutet känns helt rätt, en sten föll ur min mage av lättnad. Men då börja Tommy att ta upp hur vi skulle dela upp lån och så....ja det gäller mitt operations lån, han menar att han får ju inte ut nått av det när vi separerar utan att jag ska ta över det och att han ska ha mera pengar från huset. Förklara för honom då att eftersom vi är gifta så ska vi dela på allt. Och om jag ska ta det lånet så får jag ta alla grejer och sånt som vi har här hemma eftersom vi är gifta och ska dela lika. Tommy har ju liksom en sommar stuga, han delar den med sina bröder och mamma, och jag är INTE intresserad utav den för fem öre! Men om han ska jävlas så tänker jag visa min fula sida också! Tror att Tommy blev ledsen igår och försöker såra mig genom att göra så här, eftersom vi inte hade bestämt om vi skulle flytta gemensamt till en lgh eller var för sig innan, men jag känner att det ända rätta är att vi flyttar isär på en gång eftersom annars kommer det bli två seperationer för tjejerna och då blir det ju bara jobbigare i längden och vi drar ut på proceduren. Men jag har ju känt att det inte skulle fungera att bo tillsamans, eftersom det är "dött" emellan oss, vi är liksom bara kompisar...eller knappt det...tyvärr...men jag orkar liksom inte bry mig. Ska kämpa mig igenom dessa månader som är kvar i huset, jag måste för barnens skull!
Som Tommy sa igår också är att jag är fem steg framför honom eftersom jag har vetat det här längre än honom, men jag tror inte jag har vetat det längre än honom det är bara det att han har vägrat att inse det. Plus att jag letar ju information på internet hur man ska gå till väga medans han sitter och spelar sina datorspel på internet. Så då är jag ju så klart fem steg framför eftersom jag letar information och kontaktar mäklare och annat folk som behövs! Ja ni....vilket liv jag lever! Men det känns som om jag håller på att få ro inom bords nu iaf.
Nu är det bara huset som gäller ska fixa och ordna "homestageing" dock på egen hand men så att vi visar husets bästa sida så att säga.

Det ända som känns jobbigt är ju tjejerna, Malou vill absolut inte flytta men det kommer bli bra för henne i slutändan det vet jag, för om hon har två föräldrar som är lungna var för sig ist för som det är nu och har vart i flera år!
Igår kom papprena hem om flytt utav skolgång och dagis så jag ska lämna skolblanketterna till skolan idag och skicka in dagis lappen! DET KOMMER BLI BRA!!!!Kanske inte direkt men i slutändan!

Idag ska jag till psykologen, skönt att få prata av sig med henne, en utomstående som orkar höra på mig....Tommy ska jobba över så min mamma ska komma hit och hämta Miranda eftersom jag inte hinner hem.

"En ny dag, nya möjligheter"


Kram

4 kommentarer:

elin669 sa...

hej min vän ! va skönt för dig att ni tagit beslutet! hoppas att ni kan få relationen att fungera från nu som föräldrar och vänner i stället... och hoppas att det blir bra för barnen ! hör av dig om du vill prata ! min syster frågade om du ville med och träna hon åker till friskis. och dom har tydligen utökat så dom kör fler dagar! vore kul att ses snart ! kram på dig !

Unknown sa...

Very good......

Felicia6 sa...

Du är så otroligt duktig gumman! Vad skönt att ni kommit till ett beslut iaf och att du känner att det är det rätta.

Jag stöttar dig till 100%. Om jag kan och om du behöver sen då ni flyttar så kommer jag lätt ner och hjälper dig! Så kan tony och Jesper vara hos hans mamma. Kram

Alexandra sa...

Hej Malin!
Gud vad skönt för dig att ni har tagit beslutet! Jag skriver som Elin att jag hoppas att ni kan få det att fungera som föräldrar och vänner. Bättre är ju att barnen får trygghet på två ställen än ett hem där de faktiskt märker att allt inte står rätt till. Det är ju inget som säger att man inte kan fira födelsedagar och kanske jul ihop ändå...

Vi är just nu uppe i samma diskussioner. Jag har sagt att jag inte vill eller kan ha det som vi har det längre. Jag har sagt att jag vill att vi delar på oss men samtidigt har jag sagt att jag inte vet om det är definitivt. Utan att vi kanske hittar tillbaka till varandra när vi bor på varsitt håll...man vet ju aldrig vad som sker...

Kram kram från Sandra