söndag 10 augusti 2008

6 årig bröllopsdag!



Här bjuder jag på en bild då Tommy och jag gifte oss, den 10 augusti 2002.
Vad ska jag hitta på idag då?! Fira min och Tommys 6 åriga bröllopsdag?! Är det nåt att fira eller icke?! Vad jag iaf vet är att dagens väder är inte som då vi gifte oss för då var det strålande sol och VÄLDIGT varmt!!! Minns att svetten rann under brudklänningen det var typ 30 grader! Men helt underbart för jag älskar ju solen! Imorgon åkte vi iväg till Rhodos och det var den mest underbara resa jag någonsin gjort, jag verkligen älskar Rhodos!!! Vill åka dit igen när plånboken säger jag till det, när det blir har jag inte en aning om...

Fan vilken ångest jag känner i kroppen idag, vet inte riktigt varför...kanske för morgondagen, vet ju inte om det blir nåt möte med chefen och köksan...hoppas både och för detta är ju som sagt ohållbart. Plus att jag ska hålla mitt första gympa pass för tanterna och farbröderna...wish me luck!

Hitta en dröm lgh i Vilbergen igår på nätet en hyresrätt på botten våningen som var i etage! Tänk om vi kunde flytta dit! Skulle vara så underbart att slippa allt slit som det innebär med att ha hus plus att jag skulle på en väg på 1 minut till jobbet! Vilbergen är ju ett fint område för tjejerna det är ju som på landet fast nära till allt!!! Jag vill verkligen flytta härifrån, tycker det är så jobbigt med att pendla och att det är så mkt jobb med huset hela tiden!!!Men Tommy vill ju inte flytta...så vi får väl se om jag kommer att dö här i Ringarum eller om det blir nån annan stans.

För några veckor sen körde jag emot en trottoar kant...och igår upptäckte vi att det är ett skärsår i däcket och en "bula" så däcket kommer antagligen att smälla vilken dag som helst, så vi måste köpa nya sommar däck snarast till bilen plus att vi ska göra en framvagns inställning eftersom den går snett så däcken slits ojämt så vi är ändo tvugna att köpa nya däck...jag avskyr bilar också! Men vi måste ju ha bil när vi bor så här! Ytterligare ett skäl till att jag vill flytta för vi skulle spara en massa pengar på att inte ha bil! Bara på bil lånet betalar vi ju 1500 kr månad och så bensin på ca 2000 kr plus bilförsäkring på 4000 kr om året!!! Det är ju MASSOR med pengar!!!!
Fy vad jag blir trött på mig själv och mitt tråkiga liv!!! Jag är så tråkig och är så trött på att alla pengar ständigt ska gå till tråkiga utgifter skulle så mkt hellre vilja göra en massa roliga saker för dessa tråkiga bilpengar!!!
Kram

4 kommentarer:

elin669 sa...

hallå vännen. just nu är jag inne i en period där jag också vill flytta, lämna detta hemska hus, skaffa en stor lägenhet, helst en gratis på sex rum och kök.... ljus och fin. och så flytta helst i söderköping. men så ser det inte riktigt ut i mitt liv just nu! och barnen trivs ju här nere och pengarna räcker ju till när man bor här nere. men man kan väl få drömma lite och bara önska sig något mer !

kram !

A home far away sa...

Härlig bild och Rhodos är verkligen en helt underbar stad!

Ha en fin dag
Kram Gunilla i Singapore

Felicia6 sa...

Grattis på eran bröllopsdag! Alla har vi stunder i livet då vi önskar oss ett annat liv. Ett mer spännande liv. Jag har oxå längtat efter att få bo i nån liten lägenhet och spara pengar osv.. Men samtidigt. Hur härligt är det inte att dina barn bara kan springa runt ute hur som helst och bada i poolen och hoppa på studsmattan och att vi kan sitta på baksidan och grilla och ha det trevligt utan att tänka på andra grannar? :) Saknar dig! Kram

marlu sa...

mmm åmalin,tänk på att du har inget tråkigt liv... bara för du är fattig du är ju iaf snygg... tänk om du satt i min sitts både ful och fattig å finnig till få köpet... men ååå va glad ja skulel bli om ni flytta in till stan... å ungarna skulel trivas med tror ja ;) puss