fredag 29 augusti 2008

semester idag

Kände igår på jobbet att jag måste få vara ledig idag och det gick bra för min arbetskompis plus chef! SÅ UNDERBART!!! Så idag blir det en målar dag, ska åka in till Norrköping och hämta min kompis Mattias som ska hjälpa mig att måla om här hemma, han är ju målare så då går det undan iaf, när jag gör det själv tar det ju 100 år!

Känns underbart skönt att vara ledig från jobbet eftersom jag känner att jag ej kan fokusera på arbetet utan tänker på en massa andra saker ist...känner att vi måste få så mkt som möjligt i ordning här hemma så att det ser fräscht ut inför försäljningen.

Jag ringde till mäklaren som vi köpte huset av igår och han kommer till oss på tisdag och ska värdera huset och allt som en mäklare gör inför en försäljning. Han var iaf mkt mer positiv till att sälja vårat hus än vad skandia mäklarna verkade så jag ska ringa till skandia mäklarna och avboka vårt besök tills på onsdag.

Igår var jag ju som sagt till psykologen och det är så skönt att ha henne nu! Igår var jag ju mer stabil i mina tankar och allt med så jag slapp börja tjuta! SKÖNT!!! För jag får alltid sån huvudvärk när jag sitter och tjuter i en dryga timma. Hon tyckte att jag verkade göra ett klokt beslut, att jag liksom bejakar mina känslor och vad jag vill...och det känns ju skönt. Hon sa också att det var ett klokt beslut att vi flyttar isär först för att sen se om vi hittar tillbaka till varann och att det är bra att inte vi har tagit det "slutgiltiga" beslutet om att skilja oss direkt utan att vi flyttar och så först och bor isär för att se vad som händer och sker i framtiden det kanske är så ändo att Tommy och jag hittar tillbaka till varann, även om det känns långt borta just idag. Man ska ju aldrig säga aldrig.

Efter jag vart hos pyskologen åkte jag och min syster och handla på city gross sen till Jula och Rusta eftersom jag skulle köpa färg hit hem, det blev vitt och ljus grått, det är ju "enkla" färger att måla över för de nya husägarna. Plus att det blir så stilrent utav de färgerna. Vårat hus kommer bli så snyggt att jag inte kommer vilja flytta;) Men jag vet att jag inte orkar leva så som vi har det nu så det finns inget allternativ egentligen. Men tråkigt att det är först när man ska sälja som man sätter igång och gör det tipp topp!

Imorgon kommer pappa, Nicklas(tommys bror) ner till oss och hjälper oss med fönster, badrum, lister. Mamma skulle ta med tjejerna till landet och jag tänkte fortsätta att måla! Plus att röja ur gästrummet så det kommer se "snyggt" ut också, där inne är det svårt att göra det snyggt men man kan ju alltid plocka upp all skit som bara ligger slängt på golvet. Skulle även behöva åka med några lass skräp till återvinningen, så om det är nån utav er som läser detta som vill hjälpa mig hojta gärna till:)

Kram

1 kommentar:

Linda sa...

Hej!
Rammlade in på din hemsida av en slump när jag googlade "taxfreekatalog".
Vill bara ge dig en JÄTTEkram,har varit med om samma sak själv och jag vet hur det känns....