söndag 24 maj 2009

Söndag morgon....

...ja det är tyvärr sant det är söndag morgon...slog upp mina 2 blå kl 8,38...skönt att få sova i ett streck så länge, eftersom tjejerna är här;) Känner mig tom bakfull nu antar att det är för att jag faktiskt har sovit!
Igår så cykla vi ju ner till stan iaf och jag köpte nån munspray för att sluta röka...hur tror ni gårdagen gick?! Ja ni inte mkt att skryta med...tänkte iaf att jag ska ta med den till jobbet imorgon och försöka att inte röka på arbetstid, får ju faktiskt inte röka på arbetstid så det är ju ett alternativ iaf...jag vill så gärna sluta röka! Orkar inte vara beroende liksom...det är ju ett måste egentligen för allt handlar om när man kan röka liksom! Ett steg i rätt riktning iaf...en dag kommer jag vara rökfri! Min morbror som har rökt 2 paket om dagen i hur många år som helst har ju tom slutat att röka. Men att behöva gå så långt som han och få hjärtinfarkt för att kunna sluta liksom eller som min mormors fd kille som fick lung cancer liksom...varför ska det alltid behöva gå så långt innan man ens slutar?! Jag är ju för sjutton en vuxen människa som ska vara en förebild för mina barn och andra barn oxå för den delen...och då kan jag ju inte stå och röka och säga " börja aldrig att röka"....barn gör ju som man gör inte som man säger! Snacka om dubbelmoral! Jag SKA bil rökfri en dag och hör sen! Plus att Broman har ju en brilljant lösning och det är att vi ska spara pengarna vi röker och sen göra nåt roligt....och det skulle ju vara ännu bättre liksom! Han är så smart och klok! Och det på väldigt många plan!
Iaf så var vi en sväng på stan och kolla runt och shoppa lite smått och gott som VERKLIGEN var behövligt;) och jag tog mitt rökspray...och blev typ illamående och yr...så vi var tvungna att bege oss hemåt för jag kände som om jag höll på att svimma liksom! Väl hemma så slängde jag mig i soffan och slumra framför tvn ett tag;) Bra mamma va?!
Tjejerna hade beställt spenat till middag så det var bara att ta tag i livet och fixa det...och det var riktigt smarrigt, det är så länge sen vi åt det har inte ätit det sen jag flytta till Norrköping iaf! Känner ju att jag tycker det är så tråkigt att laga mat så mina stackars tjejer får typ aldrig äta normal mat...men ska försöka att få till det i mitt liv...de behöver ju äta bra mat och det är ju trots allt bara varannan vecka som de är hos mig liksom.
Dagen gick och prata i telefonen, smsa och roa mig med tvn....tog mig ett bad...men fick inte vara ifred där heller då Miranda kommer in och står och kollar på mina tuttar när jag ligger där i badet och säger så här "men mamma ska inte dina tuttar så rakt upp?!" Kunde inte annat än att skratta! Hon är ju lite rolig den där tjejen men kan ju bli pinsam ibland;) Hon har verkligen "bekymmer" om kvinno kroppen...eller är det alla pinnsmala fotomodellers fel?! Alla är ju inte 175 cm och väger 45 kg och har 2 vattenmeloner till bröst liksom...Jag har ju allt utom det...allt liksom bara hänger och slänger på mig...men har och välja på det eller att vara en sumobrottare...och då får det mkt hellre hänga och slänga;) Visst vill jag rätta till både det ena och det andra på min kropp...när jag har lagom bmi så blir det ju magskinns operation...och om jag någongång får råd så tänker jag göra bröstlyft och så...tänker absolut inte göra stora tuttar utan bara så att JAG själv trivs och känner mig ok och relativt bekväm i mig själv liksom. Visst accepterar jag mig som jag ser ut men aningens jobbigt att gå på stranden i sommar och ha en kropp som ser ut som en pensionär liksom...tänk för 2 år sen hade jag ångest över sommaren för att behöva visa mig på stranden för att jag typ rulla fram och nu är det ist för att mitt skinn hänger och slänger;) Men det kan jag trots allt leva med! Får väl bjuda de andra badgästerna på lite underhållning, får se det på det sättet.
Igår satt jag även och fortsatte mitt letande efter en lgh...men hittar inget som känns bra, liksom hyra, läge och så ska gå ihop liksom...vi får se...var, när och om jag flyttar...

Idag ska vi iväg och kolla på Moa som spelar match i ektorp kl 11, sen fråga Broman om vi ville med upp till Folkparken...och det gör vi nog tjejerna gillar ju att leka där uppe. Ska även träffa Johanna och Nina, de skulle höra av sig när de vakna och så. Det är ju 1 år sen sist jag träffa henne och Nina har jag aldrig ens träffat! Ska bli kul iaf.

Ha en bra dag
Puss

Inga kommentarer: