måndag 18 maj 2009

Måndag morgon

Japp nu är det måndag den 18 maj!!! Kan ni tänka er...snart juni månad:) Mysigt med sol och värme ute:) LÄNGTAR!!! Idag bär det ju av till jobbet...mindre roligt men jag ska ju vara väldigt glad att jag har ett jobb iaf:) Det har ju trots allt inte alla idag! Denna vecka är ju en barnfri vecka...helt oooooootroligt ju! Hade ju tänkt att träna, men vet inte om jag ska det eftersom jag har en vidrig och seg förkylning i kroppen...och hostar typ halva dagarna! Så det är nog lika bra att vänta ut den...annars så har jag inte så mkt inbokat så att säga...mest ta dagarna som de kommer, och njuta av friheten att kunna göra vad jag vill!

I lördags så åkte jag ju ner till Broman...där var hans arbetskamrat och sen kom en annan arbetskamrat till...roligt att höra deras "bekymmer" snack...de är ju liksom väldigt mkt äldre än mig men har ändo samma sorts problem! Herregud!!! Det spelar visst ingen roll var man är i livet så ser det ändo lika ut liksom! Men men...då vet jag ju vad jag har att vänta mig...dvs att inget ändrar sig;) Var hemma hos Broman några timmar och han sa att att vi skulle göra nåt nästa barnledig helg...bara han och jag:) Så jag satt och kolla på internet...men tror det sluta i att vi typ bara tar hans bil och åker för att sen bestämma oss vad vi ska göra...men vi ska neråt Malmö! Ska bli så mysigt och roligt! Bara få vara i fred på nåt sätt...känns nästan som om jag ska stänga av mobilen och bara vara liksom! Härligt ska det bli iaf:) Broman ja ni...kan inte ens förklara så härlig han är i mina ögon!!! Vilken MAN...undrar dagligen hur det kommer sig att han finns i mitt liv?!PUSS
Men iaf efter några timmar så tog vi oss en promenix ner till Trädgårn....så härligt med sol!!! Satt uppe på verandan och bara njöt utav solen, vimmlet och den goda ölen:) Prata och hade det riktigt trevligt:) Efter några timmar börja jag frysa...men fick fleece filtar;) och en sån där värme lampa bakom mig så jag härda ut;) Gosa med gosiga Broman och skratta åt allt konstigt som händer omkring mig;) Tillslut gick vi hemåt...tror nog att Broman ville gå ut, men jag hade ju bestämt mig för att INTE gå ut denna helg plus att jag hade INTE klätt mig för att gå ut! Hade ju typ "mys" kläder på mig...inte riktigt men nästan inga gå ut kläder iaf! Så jag sa att han fick gärna gå ut men att jag skulle gå hemåt iaf...Broman gick inte ut...utan vi gick hemåt...eller gick är väl att överdriva...vid filmstaden ville han ta taxi hem....väl hemma och inne i värmen!!!

Söndag morgon vakna jag av att min telefon höll på att ringa...tillslut efter några timmar svara jag...det var Mattias...han och Fredrik hade verkligen "ställt" till det för varann...ja ni...Fredrik har en bruten näsa och Mattias ett stort jack i huvdet!!! Vad ska man säga?! Finner inga ord...har nog bara väntat på detta....men det är ju på nåt sätt bra att det har hänt nu, för nu hoppas jag att de håller sig ifrån varann. Jag orkar inte med att höra deras skit snack omvarnn hela tiden. Tycker ju om båda två liksom men from nu så får det bli så att jag träffar en av dem i taget liksom. Önskar dem lycka till i detta...
Sen åkte vi i väg till Lindö och spela fotbollsgolf...men jag spela inte utan förde protokoll;) Tur var nog det för hade jag vart med hade det nog tagit 10 timmar;) Men det var roligt och skönt att vara ute. Sen körde Nicke upp mig till Anders för att hämta min cykel som Fredrik hade lånat på lördag kvällen...så jag fick mig en skön cykel tur från abboreberg till vilbergen. Men stanna till hemma hos Broman och hämta mina grejer för att sen åka hem och STÄDA!!!Fy fasiken så skitigt jag hade det plus 1000 grejer överallt eftersom jag typ bara har slängt in allt från Ringarum liksom...men nu är det ordning och reda här hemma igen:) Plus att jag är så otroligt stolt över mig själv för jag lyckades att koppla ihop Malous dator! Så nu har hon sin dator här!
Efter några timmars slit så var det klart och så ringde det på dörren och där stod Fredrik...prata lite men jag skulle ju ner till Broman...så han ringde sina föräldrar och åkte dit, skönt, för då vet jag att han har det bra iaf...När jag kom ner till Broman så åkte vi till City gross och handla lite...sen hem igen och fixa middag och sen blev det soffan!!! Båda somna;) visst är det väl för charmigt?! och nu på morgonen så åkte jag hem för att fixa till mig inför denna arbetsmåndag! Och denna vecka känns som sagt så skön för det är ju bara arbete till onsdag sen är jag långledig!!! YIPPIE!!!

Ha en bra dag
Kram

Inga kommentarer: