torsdag 14 maj 2009

Jippi det är torsdag!

Jäss! Det är torsdag idag...visst är det underbart för det innebär att imorgon är det fredag vilket snart betyder att det är ledigt och helg...en helg som jag ska tillbringa med ÄLSKLINGEN! YIPPIE!!! Det är ju barnledig helg...och det bästa utav allt är att det är en barnfri vecka som stundar!!! Äntligen börjar ett "normalt" ensamstående liv för mig....jag kommer få tid för mig själv, det jag har sökt sen många år tillbaka men inte fått! Nu kommer jag alltså ha många stunder för att göra det jag vill! Utan att känna ångest över att mina tjejer inte vill göra det jag vill! Plus att jag kommer att kunna gå på toan ifred!!! Ha musik på när jag känner för det, ta ett bad i LUGN och ro, titta på tv program som jag vill...ja ni listan kan bli hur lång som helst...men ÄNTLIGEN är det dags för mig, kan knappt tro att det är sant faktiskt! Veckan som kommer, är en lugn vecka...ska träna, det är det ända jag har bestämt mig för sen kommer säkert det att komma lite förslag till olika saker och ting att göra;)

Igår efter jobbet åkte vi hem och fixa mat, sen duscha jag och gjorde mig iordning och så vänta vi på sötis kusinerna Tilda och Alva...tillslut kom de, tänkte att de skulle följa med ner till Broman och stan...men de vill först inte, men sen ville de och då var det försent för då hade Marie redan hunnit att åka liksom. De är så söta de där två små charmtrollen alltså! Så de lekte en stund och sen gick vi över till Chris så fick de vara med honom ist.
Tog våra cyklar ner till stan för att köpa kläder åt Miranda...hon har liksom 2 par byxor hos mig! Hitta inte så mkt men det blev ändo 993 kr!!! Fan vad dyrt det är med kläder...det blev ett par mjuksbrallor, NHL t-shirt, 1 munkjacka, 2 toppar, 2 par "capri" brallor, strumpor...och så ett par badshorts till Meja...Ja ni vet ju som sagt att Miranda är en liten pojkflicka...så hon gilla mest killkläderna så jag gick med på en NHL t-shirt...mjuksbrallorna är också från pojk avd. men de är helt ok ändo, det behöver ju inte vara sockersöta bara för att de är tjejer som sagt!
Stanna till och köpte nåt papper åt Meja med som hon skulle ha i skolan idag men Moa och hon gjorde det klart igår ist;) Stanna även till och köpte 3 lotter till Anton ist för godis;) Mötte Adam och Lotta på stan...oh herre gud vilken tant hon ser ut som!!! Blev chockad! Men alla kan ju inte se lika ungdomliga ut som mig;)
Sen tog vi våra cyklar bort till Älskling och hans barn för att fira Anton.
Miranda hade gjort 2 tecknigar/kort till Anton(hon gillar honom så mkt, ni skulle bara veta), sen blev det ett presentkort på stadium och de tre lotterna till honom...och vet ni vad han vann på alla tre lotterna en total vinst på 120 kr...men ack...han gick och löste in dem och bytte till nya lotter och då blev det 25 kr vinst...tycker dock att det är märkligt att en 13 årig kille får "köpa" lotter, trodde det var 18 års gräns! Nån som vet om det är det eller inte?! Satt och fika och tjejerna tog sina cyklar och åkte bort till parken vid Hemköp...vid 20,30 tiden kom de hem igeån och vi åkte hem mot Vilbergen vid 20,45...mysiga Broman!!! Vill bara mysa hela tiden med honom känner att vi aldrig har tid på nåt sätt att bara vara...men det kanske vi får nu när jag kommer vara barnledig liksom...:)
Har pratat med Tommy nu på morgonen och sa att vi måste sätta oss ner med tjejerna och prata med dem om hur de använder språket mot varann...för jag accepterar INTE att de säger alla fula ord till varann hela tiden! Så hör och häpna han gick med på att vi ska göra det i nästa vecka på tisdag!!! Oh herregud! Måste nästan nypa mig i armen för att inse att han faktiskt gick med på det! Som det är nu så kör de med "hot" om att jag går till pappa ist och tvärtom liksom! Så Tommy och jag måste ju vara starka i oss själva och orka stå emot deras "bråk" eller vad man ska kalla det.

Ha en bra dag

Kram

Inga kommentarer: