lördag 2 maj 2009

Sol sol härliga sol:)

Vilket härligt väder!!!! Har suttit ute i solen ett tag, men sen blev jag och Fredrik så hungriga så vi var tvungna att gå in för att laga mat, det blev korvstroganoff och ris...smarrigt;) Under tiden när jag laga mat så fick Fredrik socker fall!!!! Så vet ni vad...jag hällde i en halv flaska med sylt i han tillslut börja han komma tillbaka till verkligheten...ringde 112 och prata med dem, men då börja Fredrik bli "normal" igen så vi valde att inte åka upp....så nu ligger han och sover. Och jag satte mig här framför datorn och blogga lite;)


Igår var jag, Marie och Fredrik ute...innan så var vi här hemma hos mig och då kom Lotta också, så kul att träffas igen! Satt här och drack lite gott och prata om dittan och dattan;) Sen när det var dags att bege sig ner till stan så fick vi skjuss av Lottas snälla man Tony:) TACK!!! Stanna till för att köpa cigg och det tog väl typ 5 min för min syrra att ta sig ur bilen för hon prata på som bara den;) Väl framme på Harrys var det typ vi som var där;) Det kom lite mer folk senare men det var så långtråkigt...jag drog en vepa runt stan och var till trädgårn och Wasa...träffa några roliga människor på vägen och så...blev mest irreterad på att min tändare var spårlöst försvunnen!!!! Sen tillbaka till Harrys och roa mig, träffa några gamla klasskamrater från uska utbildningen....de läste visst till socionomer....hmmm...det vill ju jag ju!!! Efter x antal öl och shots orka jag inte mera och så hitta jag inte Marie så jag tog mina ben och gick mot Broman...han var inte hemma och svara inte på telefonen!!! Stod på gatan och blev vansinnig för att jag inte hade nån tändare och varje människa som gick förbi hade ingen tändare heller...men så kom min räddare i nöd!!!! Fredrik kom vinglandes på gatan....så äntligen fick jag röka! Sen ringde äntligen Broman!!! Så han tog en taxi hem så då gick det ju fort. Han bjöd med Fredrik in till sig och de satt och prata....efter nån halvtimma så gick Fredrik hem till mig.


Imorse så åkte ju Broman iväg redan kl 7 eller nåt...vet att jag hörde honom klä på sig och så, och så sa han att jag kunde ringa Anton och höra om de kunde hjälpa mig med att låsa eftersom han inte hade nån extra nyckel...ringde Anton när jag vakna kl 10,30 och han sa att han skulle ringa sin mamma och sen ringa tillbaka...sagt och gjort så ringde han tillbaka och sa att Nilla kom ner till Broman om en kvart....så snällt! Kasta på mig kläderna och satte på mig linser och så kom hon...Snälla Nilla skjussa mig hem också, så snällt alltså!
Väl hemma så satt Fredrik framför datorn och hade ångest över gårdagen...men jag tvinga honom att följa med och lägga sig ute i solen.











Lotta, jag och Fredrik från fredagskvällen....



Ikväll bär det av till Babel house med Lotta, Tony, Broman och flera andra vänner till Lotta och Tony. Det ska bli så gott;)

Nu ska jag ner till Ica och köpa ciggisar och cola...det är det bästa som finns såhär dagen efter en hård kväll med alkohol.



Kram

Inga kommentarer: