måndag 4 maj 2009

Så var det måndag och en ny vecka är här

Japp måndag den 4 maj...en dag som är grå och regnig men inom mig lyser solen till max! Känner mig så fruktansvärt glad och harmonisk idag att jag inte kan sätta ord på det! Var tom tvungen att skicka ett sms till Broman och berätta hur glad jag kände mig, jag brukar verkligen avsky måndagar men idag känns allt liksom så himla härligt! Kan faktiskt tänka mig att det har lite med att göra att jag igår var till Ringarum och styrde omkring, att jag liksom tog ett "farväl" av huset och mitt tidigare liv där. Kändes inte som om det någonsin har vart mitt hem, mådde nästan illa av att vara där, gick omkring i huset och titta...men nej spåren från mig är borta...och nu är det dags för de nya ägarna att ta vid. När jag gick in i tjejernas rum kände jag en viss sorg, för jag blev nog påminnd om när jag själv var barn och skulle flytta från mitt dåvarande hus på landet...det tyckte jag inte om och jag lägger nog mina känslor i det....för jag minns det som igår typ. Vet ju att tjejerna har trivts i Ringarum för det är ju där de liksom har vuxit upp och skaffat sig vänner och så...men om nåt år kommer de vara trygga här i Norrköping och ha fått nya vänner och vanor liksom. Jag vet att det kommer gå bra för dem för de är fina tjejer!!!!

I lördags som sagt så var vi till Babyl house och träffa Lotta, Tony och 3 till...åt som vanligt kycklingspett....smarrigt:) Kände mig som en zombie...var så fruktansvärt trött och osocial att jag tyckte synd om Lotta....Broman och jag gick hem vid 19,30 tiden så det blev väldigt tidigt...men som sagt så var jag gris grutte trött!!! Stanna till vid en godis affär och köpte godis och sen hem till Broman och kolla på FOTBOLL!!! Sen nån film, där vi båda somna;) Vakna efter nån timma...så då la jag en filt på Charmören och pussa honom god natt men fick dock väcka honom för jag lyckades inte stänga av tvn!!! Herregud!!! Klara inte ens av att stänga av en tv! Men det var 3 olika kontroller att stänga av! Teknikens värld! Gick sen och la mig i sängen och somna typ direkt! Sov så gott...att jag visst hade snarkat;) Att Broman hade vaknat utav det!!!!
Vakna vid 10 tiden på söndags morgonen...ville ligga kvar och sova...men Broman skulle iväg och kolla på fotboll då Moa spela premiär match kl 11 och jag skulle ju faktiskt ta mig ner till Ringarum så det var ju bra att jag kom upp! Tog cykeln hem och duscha och gjorde mig klar inför en trädgårdsdag...fick låna Vappus bil så jag och Fredrik körde även hem alla hans kläder och grejer och så lämna jag av honom hemma hos sig.

På vägen hem från Ringarum tog jag vägen över Ö. Ryd för det var visst världens köer på E22:an och jag avskyr köer...det stressar mig nåt enormt! Väl framme i Norrköping hämtar jag upp Mattias så vi kan åka ut till hans vänner i Abboreberg och lämna av lite trädgårdsgrejer som jag tog med från huset. De blev jätte glada och sa att de skulle bjuda på grillat och vin i sommar;) Då kommer min mans sida fram..."Jag dricker inte vin, bara ÖL" Gud jag är som en raggare!!! Tror nog att han var mer kvinnlig än vad jag någonsin kommer att bli;) Men men...har ju aldrig påstått att jag är kvinnlig heller!
Sen hem igen i raggarfart för att duscha eftersom jag kände mig så skitig och ofräsch! Plus att jag skulle iväg och handla med Broman...som tur var så kolla han på ishockey så han skulle komma om nån timma...skönt! Då hann jag ju att duscha utan att stressa ihjäl mig...men orka verkligen INTE att göra mig iordning så det blev bara mascara och en hårsnodd i håret liksom;) Vid 19 tiden kom Charmören och vi åkte till City gross...sen hem igen...hörde om Charmören skulle följa med mig hem men det sluta med att vi dela på oss;) Men ack jag har sån lust att bita honom i rumpan! Han är för charmig för att vara sann liksom!!! Säger bara grrr...morr...!!! Känner mig som en vildkatt:)

Idag är det jobb som står på schemat sen i eftermiddag ska jag och Lotta åka till Lkpg och träffa Majsan och några andra som jag inte vet om jag har träffat tidigare eller inte...det ska bli kul det är alltid så roligt att träffa andra som också är opade för vi är alla människor med världens största hjärta! Och vi har så lätt för att prata med varann plus att man förstår varandras problem ang open och alla konsekvenser som kommer på köpet liksom....Kul ska det bli iaf!

Ha en bra dag

Kram

Inga kommentarer: