lördag 23 maj 2009

Äntligen....

Ja ni som sagt dagarna går och jag har knappt vart hemma, därav att jag inte har hunnit uppdatera min blogg;) Känner dock mitt abstinens nu;)

Nu är iaf min bil såld! YIPPIE!!! Äntligen så att säga, ett bekymmer mindre iaf! Det var nån turk som köpte den för 27000 kr! Ett riktigt kap för honom men dock väldigt mkt som behövs göras för honom....så det blir en massa kostnader för han....som jag slipper! Men nu är ju iaf bilen ett bekymmer mindre!

Min första vecka som barnledig är passerad, och det har ju gått riktigt fort och har haft det skönt! Har ju väntat på detta i så många år liksom att få göra vad jag vill när jag vill, hade ju velat träna denna vecka men eftersom jag är så himla hostig än så har jag inte gjort det:(

Men har ju iaf cyklat en hel del så lite har jag allt rört på mig ändo;)


Har ju haft 2 sköna lediga dagar från jobbet(torsdag och fredag)....underbart med en lång helg plus att jag har känt att jag faktiskt verkligen behöver ha semester, så detta passa mig som handen i handsken!

I onsdags efter jobbet tog jag min cykel och åkte ut till Maxi, eftersom de hade en massa erbjudanden pga nyöppning...hitta mig lite smått och gott;) 1 par jeans "harems shorts", 1 svart pike tröja, underkläder och lite shampoo och sånt också. På lindex fick man även en spegel och 1 läppglans när man handla där;) Gratis är ju riktigt gott, eller hur!!!!
Efter besöket i Maxi tog jag cykeln hem igen för att sen åka ner till Älsklingen och bara vara där...känner mig alltid så lugn i hans sällskap! Mår jag piss och skit så känns det alltid bättre av att bara kunna få känna hans lugna närvaro, kan inte förklara på nåt annat sätt liksom.


I torsdags så klippte min syster mig och jag klippte henne:) och jag färga håret eftersom mina grå strån envisas med att visa sig efter ett par veckor liksom;)

Sen drog vi ner till stan och jag köpte 3 par skor, presenter till Moa och lite annat smått och gått till mig;)

Micke och Mattias på Harrys


Syster och jag på Harrys
Kl 15 skulle jag ju träffa Micke vid Olearys, så vi gick och mötte honom för att sen gå till Harrys ist eftersom solen sken där:) Så jag, Mattias, Micke och syster satte oss där och åt jag valde nån cesar kyckling sallad, riktigt gott;) Efter ett par timmars prat om dittan och dattan om vad som hade hänt i våra liv under de typ 15 åren som har gått sen vi sist sågs;) Ja ni det måste nog faktiskt vara 15 år sen jag umgicks med Micke!!! Herregud!!! Men eftersom han aldrig har träffat mina barn...och åren innan var jag till London och så....men men...det var iaf riktigt kul att ses igen! Det känns så roligt att äntligen få börja umgås med människor, utan att behöva förklara varför jag umgås med den/m...svårt att förklara men känner mig nästan som på nytt född på nåt sätt. Vid 17 iaf så tacka vi för oss och tog min cykel hem mot vilbergen för att lämna av grejerna jag inhandlat för att sen ta bussen till City gross med syster och chris för att handla...det behövs ju mat hemma när tjejerna är här;) På vägen hem mötte vi Älsklingen...mm....så gott han lukta;) När jag äntligen var hemma från City gross så la jag bara in grejerna i kyl och frys för att sen åka ner till Mattias för att sen gå vidare till Trädgårn för att träffa Älskling, Steffe och Nicke. Det var meningen att jag bara skulle ta typ 1 öl kanske 2;) men det sluta med att jag hade väldigt många öl i mig och hamna på WASA!!! Fy gillar ju inte det stället, känner mig liksom nervös där....dels för att jag INTE vill hamna i bråk med IDIOTERNA!!!! Men det gick ju bra denna gång för det var inte så mkt folk där under tiden som Älskling och jag var kvar. Prata med Steffe under kvällen lite granna och han är ju lite rolig han;) Han fatta inte hur jag hade levt innan...tycker liksom att det är väldigt konstigt...och visst är det men NU är jag äntligen därifrån och jag har lycktats ta mig ur det förhållandet! Men Steffe är en trevlig filur med ett väldigt stort leende...undra bara vad som döljer sig där bakom?!

Fredag morgon...ja...eller vad ska man säga, gick upp och vakna kl 12,30! Så NICE!!!! Vakna av att Björn ringde och fråga om det var OK att Malou stanna kvar tills idag och självklart var det det, Malou och Hedvig var ju "bästisar" i Ringarum...så de saknar ju varann jätte mkt. Så de har nog mkt att prata om;)

Cykla hem och tog mig en snabb dusch för att sen åka ner till Mattias och möta upp han för att gå och äta "lunch", träffa även Anders och Ralf...vi gick till Samis krog...inget att rekomendera tänker INTE gå dit igen! Men iaf ett trevligt sällskap. Det kom ett medelålders par som Mattias kände...som hade väldigt svårt med att få ihop vem som hade en relation med vem ivårat sällskap:) Hon trodde att jag och Anders var ett par och att Ralf var Anders pappa!!!HA HA!!! Tänk så fel de kan ha! Men vi förklara för henne hur det låg till...och hon bara sa "vad rörigt det blev"....ja ni! Innan jag tog cykeln hem så sprang jag in på Hemtex för att köpa nya lakan för 99 kr st!!! Det blev gråa med vita stjärnor!!! Snygga:) Så nu har jag ju iaf 3 par lakan att byta med;)

Sen racer cykeln hem...och det börja ÖS regna så ni kan tro att jag var BLÖT när jag var hemma! Lämna pengarna till mina föräldrar eftersom jag känner mig själv och att det brinner i fingrarna när jag har pengar:) Så nu kan jag inte röra dem på en vecka då jag ska betala en massa skit till mäklaren och så!

Fredag kvällen bestod av att befinna mig i tvättstugan och så kom Älskling och hans barn hit för att äta tacos och klippa deras hår, det blev debut för att klippa en kille med sax, brukar ju bara använda trimmern men tror nog det blev ok...Moa blev riktig söt i page, och Anton skulle ju ha lite "tuff" frisyr;) Prata och umgicks helt enkelt...och vid 22,30 tiden åkte de hemåt. Då slängde jag mig framför tvn och tjejerna gick och la sig och ja...jag somna vid tvn och vakna kl 01,00! Så då gick jag och la mig...och ja nu sitter jag här och det är lördag morgon...vet inte om det blir bio för tjejerna idag, de vill ju göra nåt roligt men det beror på om Malou hinner att komma hem innan filmen börjar. De vill ju se Hanna Montana och den börjar 14,45. Ikväll är jag sugen på att grilla ju...tänk att man kan sakna efter nåt som jag avskydde när vi bodde i huset...för där grilla vi ju ist typ varje dag! Annars så har jag inte orkat styra med nåt inför dagen...vi får se vad som händer;)
Ha det så bra
Puss och Kram

Inga kommentarer: