fredag 1 maj 2009

1 maj

Japp idag är det 1 maj, vilket betyder att sommaren närmar sig med stormsteg och det är ju för underbart!!! Idag skiner ju solen och jag vakna pigg och glad eftersom jag hade sovit så skönt i min sköna säng:) Idag är det tvättstugan som gäller på förmiddagen sen ska jag gå över till syster yster och hjälpa henne att packa upp lite grejer i hennes nya lgh...Malou ska hem till Tommy idag men vet inte när han kommer och hämtar henne. I kväll bär det av ut med syster yster, det ska bli riktigt roligt eftersom det är så länge sen vi två gick ut tillsamans!



Igår var det en känslosvajar dag...pendla upp och ner hela tiden mellan glad och irreterad...det är helt enkelt för mkt olika tankar som flyger omkring i mitt huvud!!! Vet varken ut eller in i så mkt. Och stackars Broman fick ta emot mina tjuriga svajningar men som man säger att den man älskar är den man kan vara sig själv inför och det stämmer nog för mig...synd bara om Broman för jag tycker ju så mkt om honom. Ringde upp Broman efter ett tag och bad om ursäkt för att jag är som jag är...men han sa att det inte var nåt han tog illa vid sig...så får väl hoppas att det är så.

Valborgs kvällen slutade iaf med att Malou och jag åkte ner och åt pizza och sen gick och spela bowling, vi hade en mamma och dotter kväll helt enkelt. Det var roligt och mysigt. När vi åkte hemmåt igen så gick vi in på Ica och köpte godis och sen hem och kolla på tv och jag kände hur jag började hälsa på John blund;) Marie ringde så vi gick över till henne en liten stund för att lämna nycklar till mitt föråd så nu är det nog proppfullt därinne;) Men hon ska bara ha grejerna där tills de öppnar hennes förråd liksom så det är ingen katastrof liksom.

Så här glad var Malou när hon fick ner alla kägglor;)

Igår som sagt så skrev vi på huspapprena och det känns så skönt nu att det äntligen är klart, så from 1 juni kommer de bo i huset! Tommy hade visst hittat en lgh på Urbergsgatan...så då blir det iaf en bit härifrån typ 500 meter;) men inte så nära att han kommer att se mig när jag går ut genom dörren iaf. När vi satt där och vänta på köparna så prata Tommy och jag lite och han sa att han ville lägga ner stridsyxan...försökte förklara för honom att jag aldrig har haft nån stridsyxa genteomt honom...men det känns ju skönt att han iaf känner att det kanske är dags att vi "jobbar" ihop för att ge våra barn en sån trygg miljö runt omkring dem som möjligt liksom. Han tom fråga när vi gick ifrån mäklaren om han skulle skjussa mig till jobbet!!!! Jag nästan höll på att ramla baklänges!!! Men sa nej tack för jag har en bil. Vi kommer dock vara tvungna att låna pengar till en massa skit eftersom det inte räcker med mäklar arvodet och så pga att lånen kostar ett antal tusen kronor att lösa och så har vi ju ett privat lån kvar också...så typ 70 000 kr var kommer vi ha kvar, men det är ju inte så mkt iaf. Så på tisdag ska vi till banken och fixa med det. Huset är ju iaf borta från oss då och det är ju huvudsaken sen får jag ta det andra när det är så som det är liksom. Det är ju iaf ett problem mindre.


Ha en bra dag


Kram

Inga kommentarer: