måndag 11 maj 2009

Måndag...inget mer behöver sägas!

Japp måndag morgon...vakna 04,30 och var hur pigg som helst:( Gick upp och duscha och gjorde mig klar inför kommande arbetsdag, velar än om jag ska gå till jobbet eller inte...hostar så det känns som om lungorna är på väg ut ur kroppen, samtidigt som min "sjukångest" visar sig genom att jag har mina tankar "jag kanske bara inbillar mig..." Ja, ni kanske fattar vad jag menar, bara för att jag känner mig häning nu behöver jag ju inte vara det sen och då har jag gått miste om lön:( Måste ju få ordning på allt skit kring min ekonomi liksom! Nej jag ska nog försöka kämpa idag på jobbet så får vi se...ska ju till en familjejurist efter jobbet idag och känner att om jag ska gå dit måste jag jobba liksom! Måste samla ihop alla inkomster och utgifter oxå:( Blä!

Igår vid 9 åkte jag och Meja och Miranda ner till huset i Ringarum. Jag städa övervåningen och packa ner Malou och Mejas rum och slängde en massa saker! Men jag undrar verkligen hur Tommy har tänkt att han ska få plats med alla grejer! Plus att jag blir lätt irreterad på att han har sagt att tjejerna inte har kläder!!! För när jag packa ner Meja och Malous kläder var det så mkt att det blev en Ikea kasse (blå) och en flyttkartong var!!! Och så har jag vart tvungen att köpa "egna" kläder som de ska ha här liksom!!! Hoppas verkligen att han tar sitt sunna förnuft till fånga snart! Önskar honom lycka till med allt och att han kommer lära sig vad det innebär att vara vuxen!
Häromdagen gav jag ju honom ett förslag om att jag kunde städa hela huset men då får han betala pengar till mig...och då slängde han ju på luren i örat på mig! Så när jag prata med Vappu igår så berätta hon att han hade sagt till Leifa i fredags att jag skulle städa hela huset och få pengar av honom då! Så jag ringde upp honom och fråga vad han håller på med!!! Och då säger han att han aldrig har sagt så! Men herregud! Jag skiter i vilket egentligen för det är en sån onödig grej att bråka om, men om han kunde vara lika trevlig mot mig som han verkar göra sig mot andra! Ja ni....snart så är det över med huset iaf!
När jag gjort klart det jag tyckte jag orka med så åkte vi ner till Jessica i Gusum och fika, trevligt att ses igen eftersom det är så länge sen...men jag kände mig ju som sagt inte så bra så det blev en snabbis där...jag klippte henne oxå, jag är ju hennes frisör;) Men det tycker jag bara är roligt!
När vi åkte hemåt sa jag till tjejerna att jag orka inte laga mat så vi stanna till på Mc donalds i Hageby...och när vi sitter där och äter så kommer Kicki och Viktor, så jag får ju trevligt sällskap;) Och tjejerna fick en kompis att busa med i "leklandet"...när vi skulle bege oss hemåt så fråga Viktor om vi ville följa med hem till dem....skulle jag jätte gärna ha gjort men kände att jag behövde komma hem då jag hade en full bil med grejer! Så vi tacka artigt nej och sa att vi kan ses i veckan ist.
Väl hemma var det bara att bära ut allt från bilen och in i lägenheten....stånk och stön ska ni veta, för jag kände mig ju som en fis igår liksom! Sen bort och lämna Vappus bil som vi hade lånat och sen hem igen för att börja röja! Och när jag börjar har jag ju så svårt att sluta! Så det sluta med att jag rensa förråd, garderober och klädkammare!!! Men ack så skönt det känns inombords nu! Äntligen kan jag se ett golv i min klädkammare! Och i garderoben kan man se vilka grejer som finns vart liksom!
Väl vid 21 tiden var jag klar och satte mig då framför datorn medans tjejerna tog sig ett bad;) Sen hopp i sängen för deras del och jag prata med Charmören;) Slängde mig sen framför tvn...men det tog väl bara 10 min så kände jag att jag nog allt var för trött plus att jag börja hosta upp lungorna så jag begav mig till sängen också...och ja somna och nu sitter jag här igen...som VANLIGT!

Ha en bra dag

Kram

Inga kommentarer: