tisdag 12 maj 2009

Genomförkyld, men måste ändo jobba:(

Ja ni....blir SÅ trött på vissa människor som har bekymmer!!! Om vad jag gör och inte....alltså det är så här att igår var jag ju hemma från jobbet eftersom Miranda ÄR genomförkyld!!! Och även jag! Men då är det så att Vappu hade sagt till min chef att jag inte var hemma med Miranda!!! Hur fan kan hon veta det?! Utan att jag hade andra bekymmer och inte trivs på jobbet längre!! Och en massa andra saker som att jag gick hem tidigare i fredags osv...men herregud jag har ju för fasiken stämpelklocka så min chef ser precis hur jag kommer och går! Min chef ringde mig och berätta allt som sagts och jag blir fan mörkrädd...varför är kvinnor så oärliga och snackar en massa skit bakom ryggen?! Men som tur är så tror min chef på mig! Vappu hade även sagt att jag inte gör nåt ordentligt, att jag inte kommer med några nya ideer! Jag gör ju för fasiken inget annat än att försöka komma på nya ideer om vad vi kan hitta på att göra och så! Så idag går jag till jobbet även fast jag mår skit och Miranda med...kan ju bara hoppas på att dagis ringer och säger att Miranda är för häningig, så kan Vappu få se att vi faktiskt är sjuka!
Meja ska till Stockholm med skolan idag, de ska på Cosmonova och vara borta hela dagen så hon har en ryggsäck full med olika matsäcks mat;) Hon är så uppspelt över detta och det kan jag förstå. De ska åka från skolan nu kl 7,30 och kommer hem vid 15,30 tiden.

Igår var jag ju till familje ekonom...och ja ni...jag måste ändra mina vanor radikalt för att få mitt liv att gå runt, har ju aldrig levt på en ekonomi med 3 barn...men en sak som jag tyckte hon angav alldeles för hög utgift på var mat...herregud jag handlar aldrig för över 5000 kr på mat och månad!!! Sen skulle shampoo och sånt tillkomma liksom! Då kan man väl inte göra nåt annat än att äta liksom?! Ska börja sätta in pengar på mitt Ica kort igen till mat så vet jag att det är det som ska gå till mat;) En sak som jag vet att jag har överkonsumerat det senaste halvåret är ju alkohol och kläder...för varannan helg har jag ju haft mer eller mindre panik för att att köpa öl och kläder för att sen gå ut! Nu får det helt enkelt bli ändring på det! Känner ju samtidigt att jag inte tycker det är lika kul att gå ut så ofta längre...och det beror nog på att jag faktiskt har träffat Broman också:) Och jag umgås väldigt gärna med honom utan att behöva gå ut och partaja...men nån gång då och då vill jag ju ändo gå ut liksom men SKA ändra mina vanor. Tex så ska jag denna helg INTE gå ut! På lördag ska jag iaf umgås och mysa med älskling;) Ska även städa i huset i Ringarum så det blir klart för inflyttning för de nya ägarna liksom. Tommy skulle flytta ut de sista grejerna i helgen också så de kanske kan flytta in redan om nån vecka!
Ringde upp Tommy igår och fråga hur han tänkte egentligen eftersom han bara skiter i huset helt plötsligt! Gräset håller på att bli en åker liksom...men fick inget direkt svar mer än att jag har inte tid! Vad då inte tid?!Han har ju för sjutton bil och kan åka ner efter jobbet och klippa gräset och så! Erbjöd mig att jag kunde klippa gräset men då måste jag få låna hans bil...och vad tror ni då svaret blev?! Ja just det NEJ! Kan inte göra mer än att erbjuda mig liksom!
Banken sa nej till lån...så jag vet inte riktigt hur det blir med allt men jag vet att det ordnar sig iaf och det är huvudsaken! Om jag orkar och hinner ska jag ner till banken idag efter jobbet, jag tänker byta bank då jag är så fruktansvärt trött på min bank eftersom de är så himla otrevliga och så hela tiden med många saker!

Ha en bra dag
Kram

1 kommentar:

elin669 sa...

hej ! trist med förkyldning och elaka kärringer... jag vet att det finns såna. sätt näsan högt, jag försöker med det varje dag !
hur fick du komma till familje ekonom. vart ringde du ?
jag skulle med behöva det... bara för att få tips och råd.. kanske får man ut mer av våra pengar !!!
skulle va så kul att se dig !
kram på dig !