tisdag 1 juli 2008

Nu har tjejerna åkt

Så var Tommy och jag "lediga" från barnen, skönt att få vila upp sig i en vecka och att bara behöva tänka på sig själv. Igår kväll efter vi hade ätit middag gick vi ut på en liten promenad så skönt att bara kunna gå iväg utan att behöva känna stress över att nån utav tjejerna river huset medans man är borta.
Jag träffa ju även dietisten igår och hon tyckte vi hade gjort en massa bra förändringar här hemma gällande maten så vi skulle inte ses förrän efter sommaraen när Miranda har vart på sin 5 års kontroll. Jag tog ju inte med Miranda efter att ha pratat med Anne så kände jag att jag gjorde ett klokt beslut med att inte ta med henne, jag har ju såna avsky känslor när det gäller dietist eftersom jag själv vart utsatt för "mobbing" utav min egna familj på det viset när jag var barn och det sitter kvar väldigt starkt inom mig än idag. Så det kändes väldigt skönt att hon inte följde med för det är ju mitt och Tommys ansvar vad våra barn stoppar i munnen. Jag tänker ALDRIG utsätta Miranda för det jag själv vart med om. Min största rädsla är ju att nån utav tjejerna skulle bli överviktiga! Men det kommer att bli bra i slut ändan tror jag och hoppas jag på!
Ikväll är det kanaldans i sörping tänkte höra med tommy om vi ska åka in en sväng och titta på folk och kanske ta en glass;) Älskar smultonställets viol smak!
Nu ska jag fortsätta min cyber resa innan jag beger mig ner till bussen för att åka till jobbet.
Kram

Inga kommentarer: