söndag 27 juli 2008

Visingsö



Styrde som sagt bilen ner till Visingsö igår...När vi väl var framme i Gränna och hamnen så hade vi ju inte bokat nån biljett...och det tänker vi inte göra om om vi åker dit igen för vi fick stå i kö i 2 timmar!!!Det var så mkt folk som skulle över men vi boka iaf till färjan hem igen så vi slapp köa då! Nickelodion dagen var en besvikelse! men men!Svampbob hade redan vart där när vi kom men det var iaf en stor docka som Miranda fick klämma på, och hon blev nog nöjd med det också. Vi kolla in nåra gamla ruiner från slott och borgar och Miranda blev som i eld och lågor då! Hon och Tommy ska ta en hel dag med att besöka "riddarborgar" då Tommy delar det intresset med henne, vi andra i familjen är ju inte lika förtjusta i det. Miranda gick och verkligen fantisera om hur riddarna och kungarna hade gått omkring i borgarna och vart de sov och så det lät så kul när man såg hennes fantasi flöda! Vi besökte 2 stränder på ön, den ena var så långgrund det var helt perfekt för barn dock var stranden mindre rolig men det är sånt som man har översende med ju, själv blev det ett halvdopp då jag upptäckte att jag glömt min överdel till bikinin hemmma :( Skit också! Men så underbar dag vi hade ändo! Vädret var toppen! Kl 21 åkte vi hemmåt igen och tjejerna somna nånstans halvvägs efter ha fått en korv och en godis bit...Tommy och jag var båda så trötta och kämpa för att hålla oss vakna genom att prata om konstiga saker! Tillslut var vi äntligen hemma! Lagom som vi närmade oss våran gata börja Miranda att hosta...för att börja kräkas när vi äntligen var hemma...spyan hamna på Tommy och våran trapp, mindre mysigt! Efter många om och men så somna hon men tjöt flera gånger under natten och sa att hon hade ont i örat, kanske gick det hål i örat under natten för nu på morgonen gjorde det inte ont längre.
Idag lyser ju solen! Kl 9 var det 25 grader i skuggan!!!Helt underbart! Jag ska in till Sörping och handla en sväng och så ska vi hämta Tommys bil som vi lämna kvar där igår för vi orka inte ta med den hem igår kväll! Sen tänkte jag lägga mig i solen ett tag för att senare besöka Ringarumsdagen. I eftermiddag kommer Lotta och Tony! ROLIGT!!!

Inga kommentarer: