fredag 11 juli 2008

Så var det fredag igen....

....ja ni så veckorna går hinner ju inte med längre...alla dagar liksom bara rinner förbi även fast jag anser att jag har ett händelselöst liv och tråkiga dagar så går dagarna väldigt fort, vilket även innebär att jag blir äldre oxå. Förstår verkligen alla gamlingar som säger att åren går så fort...herregud jag är 31 men minns Malous födelse som igår...men Malou blir ju 10 år!!! Jag minns tom min första dag i skolan, den var hemsk! Jag var den ända som inte kunde mitt telefon nummer!!!! Det är kanske därför som jag är en sån siffer kom-i-hågerska nu på "äldre" dagar, kommer ju så lätt ihåg alla 1000 olika koder till allt och inget. Men iaf...jag är 31 år men kommer ihåg när jag var 7!!! Inte känns det som om det skulle vara 25 år sen jag satt där och inte kunde mitt telefon nummer! Herre gud!!!!! Tänk att om dryga 30 år går jag i pension! Visst är det märkligt?! Varför är det så här?! Jag blir tokig när jag tänker på alla jobbiga saker...vad sjutton har åren tagit vägen?! Det är väl dags att börja tänka på vart jag ska bo när jag blir pensionär, vilket hem jag ska ta in på?! Jag vill ha LYX! Men eftersom jag har jobbat på hem så vet jag att det knappt finns nån vidare lyx, så jag får bli miljonär så jag kan betala privata hemvårdare...där är lösningen. Nä nu ska jag väl sluta svammla om pension jag har ju faktiskt dryga 30 år kvar.

Idag är det iaf fredag och jag gick och la mig med migrän, vakna med huvudvärk...nu pulserar det i hela huvudet tom bak i huvudet. Varför har jag huvudvärk idag?! Jag fattar ju varför jag fick migrän igår för det hör till när jag vart till psykologen, det är ytterst sällan som jag inte får migrän anfall efter psykolog besök. Men det är antagligen för att jag vrider och vänder på varenda ord och analyserar allt liksom, jag är ju en tänkare som verkligen ska veta och förstå varför man gör på ett visst sätt eller säger en sak...så här rinner inte mkt bara förbi. (bara sånt som jag tycker är ointressant) Det har jag lärt mig att lyssna på men inte ta in allt. Jag har liksom lärt mig att "sålla" ur vissa bitar i mitt liv som händer och sker. Förr tog jag på mig allt, analysera varenda liten sak som hände i mitt liv. Men det har jag lärt mig efter snart 3 år hos denna psykolog som jag träffar nu! Gårdagens samtal så prata vi mkt om egentid, jag känner att jag behöver "luft" det är absolut inte så att att jag älskar mina barn eller så men jag känner att jag måste kunna göra saker utan att få dåligt samvete, jag behöver träffa vänner. Så igår kväll ringde jag Jadde och bestämde att vi ska ses nästa tisdag efter jobbet och ta en fika! Det ska bli så kulirulans att träffa henne igen! Hon är en helt underbar människa med så mkt glädje så jag behöver bara höra hennes röst så blir jag glad! Åh vad det ska bli kul att ses igen, det är ju jätte länge sen sist!!!
Nu ska jag snurra runt ett tag till ute på internet innan jag går med tunga steg ner till bussen för att åka till jobbet. Men nästa vecka är sista veckan sen har jag 2 veckor semester att vila upp mig på!!!
Kram

Inga kommentarer: