onsdag 23 juli 2008

Jag blir så glad när jag ser dig!

SOLEN SKINER!!!YIPPIE!!!Det är bland det bästa jag vet, känner att jag får lite mer glädje i mig då! Går dagen befann jag mig i Ullared med min söta syster och mina två stora tjejer Malou och Meja. Vi shoppa loss! Helt underbart! Vi åkte hemifrån kl 5 på morgonen och var framme 9,30, Malou och Meja var så duktiga i bilen fråga bara några gånger när vi var framme...2 uppspelta tjejer i baksätet så att säga. Väl framme i Ullared gick vi loss på teknik avdelning först så Malou fick stilla sitt spel behov, hon köpte 1 sims spel och sen djursjukhuset afrika, nu fattades det visst bara 1 sims spel sen har hon alla! Meja köpte bilar spelet...hon är ju inte lika glad i att spela data spel som Malou. Sen blev det kläd avdelningen. Malou och Meja valde Tommys t-shirtar sen drog vi oss bortåt barnavd...där gick Meja loss hon älskar ju att shoppa kläder som hon så gulligt uttrycker det...det blev klänningar, hood tröjor, toppar, underkläder, pyjamaser, jeans, strumpor, leggings och tunikor. Sen drog Malou och Meja bort till leksaksavdelingen och jag tog en snabbis via dam...hitta en kofta och 1 pike klänning, som vanligt var det kaos vid dam avd! En snabbis över husgeråd och sånt för att sen bege mig till kassorna eftersom Malou och Meja och Marie redan hade gått ut! Nu var vi så hungriga att magsäcken var lika liten som ett knappnålshuvud! Äntligen MAT! Jag tog en god kebab gryta!SMARRIGT! Notan sluta väl på 4000 kr, det var länge sen jag handla för så "lite" på Ullared. En rolig hemfärd till Ringarum igen...Malou och Meja somna halvägs...medans jag och Marie hade en "rolig" omkörnings fight med en saab i några mil!!!:)

På väg till Ullared!

Snygg syster på väg till Ullared
Malou i bilen

Meja är redo för att shoppa


Två trötta tjejer på väg hem!
I måndags när jag besikta bilen gick den igenom utan några större fel 1 lampa var trasig och batterit dåligt...åkte över till Citroen firman...och bytte batteri och torkarblad en härlig nota på 1200 kr! Jävla bil säger jag!!!Ett ont måste! Plus att vi måste göra en framvagns inställning och köpa nya däck eftersom den sliter snett!!Tur i oturen så känner min bror Citroen killarna så vi fick ju rabbat annars hade det slutat på 1700 kr! Men får väl se vad den tråkiga notan slutar på...Avskyr bilar!!!

Idag ska jag köra Malou till ett kalas i Norrköping. Det är hennes kompisar Hedvig och Filippa som ska ha kalas på busfabriken. Vi ska åka kl 10 så det är snart dags att hoppa in i duschen och försöka piffa till mig.

Ha en underbar solig dag!
Kram

1 kommentar:

Alexandra sa...

Åh vad roligt att vara i Ullared! Maddis säger att hon ska med dit nästa gång jag åker... Vi får väl se hur det går med den saken.

Gud så stora Malou och Meja börjar bli och de är ju så söta tycker jag!

Tråkigt med bilen...

Kram sandra