lördag 12 juli 2008

Sunny saturday

Lördag morgon, bara Miranda hemma, Malou och Meja sov över hos Linn och Louise. Så det är en riktigt lugn lördag morgon här hemma. Vet inte vad denna dag kommer att erbjuda, funderar på att åka till Eskilstuna Zoo. Tommy ska nämligen till Eskilstuna och träffa Christian, så jag vet inte om vi ska följa med och ta en dag på Zoot...solen skiner ju så det kan ju vara roligt att ha nåt att göra plus att vara utomhus.

Igår tog jag en promenad med min arbetskamrat Marie ner från jobbet till bussen...när jag var framme vid centrum var kl 16...min buss går 16,05...men AJ vad ont i magen jag fick!!!SKIT!!!Måste ha en toa NU!!! Hitta ingen 5 kr...tänkte att då tar jag ut pengar och växlar väl vid bankomaten, hade endast 91 kr på kontot. RIngde Tommy och sa för över pengar NU!!!!!!!!!!!!Jag måste på toa!!! Efter typ 1000 timmar gick det att få ut pengar, sprang iväg och köpte vatten och fick 5 kr! Ner till toan...nästan problem KÖ!!! Men tillslut var det MIN tur...Jippie, tänk att man kan vara så glad över att kunna gå på toan...Som ni förstår missa jag bussen...buss nr 2 ohc 3 också men kl 16,45 gick nästa så den tog jag! Allt detta för att tarmarna arbeta;) När vi väl var vid Mariehov mellan söderköping och norrköping...Ja vad tror ni då?!BILKÖ!!!!Fredag kväll, semester och broöppning...Jag blir vansinnig. Går fram till busschaffören och frågar om hon inte kan ta omvägen....hon blir jätte glad för att jag medelar att det finns en sån...så visst om jag kunde visa vägen! Sagt och gjort, sightseeing på landet...när vi kom fram till sörping(det är bara 5 km omväg) så stod buss nr 2 och 3 i bilkön...så jag kom hem snabbare än de bussarna trots mitt toabesök! YES kände äntligen lite glädje igen.

Ja ni alla som läser min blogg...jag är mänsklig:)
Kram

2 kommentarer:

Felicia6 sa...

Gumman :D Jag ler bara då jag läser din blogg idag. Du är så söt! Snart kommer jag ner till norrköping och hoppas att vi kan umgås massor då, både med familjer och utan familjerna? Lust med det? Kram

Alexandra sa...

Haha! Du är för rolig! Men smart drag att säga till chauffören om omvägen :)

Kanske kommer det något i din brevlåda snart?!

kram sandra