tisdag 29 juli 2008

Stockhoolm i mitt hjärta



Gårdagen gick i nöjets tecken! Jag åkte till Stockholm med Lotta och hennes man...och vad tror ni vi gjorde?! Jo GRÖNA LUND!!!! Gud min lycka var som hos ett barn! Alla karuseller som glittra så fint i solen;) Min största rädsla var ju att jag skulle vara för tjock för att få plats! Men det gick!:) Det blev en massa åk...Lotta fick med mig i Lustiga huset, det är ju kul där inne men avskyr matan i slutet, så jag satte mig bakom Lotta och höll hårt om henne och borra in mitt ansikte i hennes rygg...så då gick det bra faktiskt för jag slapp ju att se eländet!!! Vi åkte Kvasten, en underbar känsla, Vilda Musen, kul men ryckig, Jet line, snabb men super härlig och sist men inte minst FRITT FALL, helt sjukt härlig! Det var första gången för Lotta i Fritt fall och jag lovar någon VITARE människa har jag knappt skådat! Då satt vi liksom 80 m över marken jag fick till ett "blunda Lotta" sen for vi nedåt i 119 km i timmen!!! Men väl nere på marken igen fick Lotta återigen tillbaka små rosor på kinden...SKÖNT!!!Hon klara det. MODIGT GJORT TJEJEN!

Vi gick omkring där på Grönan och hade det hur bra som helst och köpte lotter och jag vann...2 kg chocklad!


Efter många timmar på Grönan var vi alla trötta så vid 21 besluta vi oss för att åka hemåt det tar ju liksom ett par timmar hem....vi stanna och åt på Max i södertälje, gud vad gott med lökringar har inte ätit det på 100 år typ.
När vi var 4 mil från Norrköping så var det en lastbil som hade kört av vägen men det var på vägen upp till stockholm så vi blev inte drabbade i kö...men vad läskigt det såg ut. Det var ju kolsvart ute och man såg bara den stora lastbilen ligga mitt i vägen och en kö bakom. När vi väl var hemma i Norrköping och jag satte mig i bilen hem så satte jag på radion och hörde ett medelande att alla körfält var avstängda på E4:an! Så skönt att vi kom så tidigt efter olyckan att vi slapp vänta i kö kl 24 på natten!

Idag vet jag inte riktigt vad jag ska göra vet att jag ska hämta tjejerna ute hos mamma och pappa, för de var ju barnvakt igår när jag var ute och roade mig. Men funderar på att åka dit ut snart och passa på att sola fläsket...vi får se vad som händer och sker.
Kram

2 kommentarer:

Felicia6 sa...

Tusen tack för igår gumman! Det var så otroligt roligt och jag är så glad att jag hittat en vän här nere. Känns som om vi känt varandra i hundra år typ och allt känns bara så naturligt med dig :) Många kramar!

elin669 sa...

hej på dig !
va skönt det är att läsa att du mår så mycket bättre !
skojiig dag du fick i stockholm... ha de så jätte gott. hoppas vi kan fika snart ! kramen !!!