måndag 30 juni 2008

Snart semester

Måndag morgon...behövs det säga mera?! TRÖTT är vad jag är, men idag slutar jag 13 pga att jag jobba över i förra veckan, så det är ju skönt!!! I dag åker ju alla 3 tjejerna till Anne så den här veckan blir en skön halv semester vecka för mig. Miranda åkte till Anne redan igår kväll så att Malou och Meja slapp vara barnvakt åt henne nu på förmiddagen innan Anne kommer ohc hämtar dem. Malou och Meja ville jag ha hemma igår kväll eftersom jag inte sett dem på nästan en vecka...dock var Malou iväg och lekte med Filippa och när hon kom hem satt hon mest vid datorn och spela Sims2 det har hon längtat mest efter;) Meja iaf berätta om lägret och att hon fått en massa nya kompisar och att det hade vart jätte roligt plus att hon sa att de fått vin igår morse, att hon blev full;) men Malou var snabb att vika in att det var vin som barn kunde dricka, självklart förstod jag det men lilla Meja ska alltid spetsa till saker och ting den lilla spillevinken! De tog alltså nattvard, det är ju ett läger med kyrkan de har vart iväg på.
På kvällen när tommy åkte och lämna Miranda åkte Meja och jag och handla på Willys i Sörping, skönt och mysigt att åka iväg med Meja, min glada lilla spillevink även om vi bara handla tråkig mat så att säga men en stund för oss själva att prata och så. I eftermiddag ska jag till dietisten med Miranda...känner att hon inte har nåt att säga mig, avskyr detta får tillbaka alla mina hemska känslor från min egna barndomstid. Jag vet inte direkt varför vi ska dit. Miranda är ju inte tjock eller så men hon är som Malou i kroppsformen. Både lång och "grov" en stor tjej liksom men jag är absolut inte orolig för att hon är eller kommer bli tjock för malou såg precis lika dan ut när hon var i samma ålder men nu när Malou är dryga 9 är hon liksom stor och lång men hon är ju lika stor som killar och tjejer i 5:an liksom hon har former, midja och att hon börjar komma in i puberteten...det är ju synd men alla är vi ju olika och jag tror inte hon lider av det för Malou är en sån förståndig och gullig tjej*puss på dig gullunge*. Mest jobbigt är det nog för mig eftersom jag tycker det är synd om henne pga att hon alltid blir tagen för äldre, hon förväntas förstå mer än vad man kan begära liksom.
Nu ska jag fortsätta äta min frukost bestående av gröt och keso...nyttigt men inte så jätte gott.
Kram

Inga kommentarer: