lördag 7 juni 2008

Underbara sol sluta aldrig att skina!

Vilken underbar fredag! Vi åkte först till Ekön i tron om att vi skulle ha en mysig dag vid havet men icke! De hade inte lagt i brygga så att bada där för tjernas del gick inte! Vilken besvikelse. Men vi besluta oss för att åka till Yxningen ist, där vet vi att tjejerna älskar att hålla till. Solen lyste för fulla muggar! Så härligt, jag låg och brände fläsket gjorde dock ett försök att doppa mig, men det gick inte! Men det räckte att svalka sig på brygga ist där det blåste lite iaf. Vid kl 15 var det dags att åka hem för att duscha och göra oss klara eftersom Meja skulle vara med på dansuppvisning i viken kl 17. Hon är så modig vår underbara Meja som vågar och hon älskar verkligen att dansa. Efter dansen gick vi till en pizzeria och åt...pizza, jag åt 2 bitar av pizzan och pizza sallad, det var smarrigt men kände efter ett tag att jag inte skulle ha ätit det men jag lever ju dock idag så som ni förstår gick det bra tillslut ändo.
Så idag sitter jag här med knallröda axlar och polkagris tuttar! Så idag blir det ingen sol för mig. Ska in till Norrköping och hämta min syster plus hennes två tjejer, Alva och Tilda. De ska sova kvar här så vi ska grilla i kväll och alla barn kan plaska i våran pool. Marie kom ju hem från Turkiet igår kväll, hon har ju sin käresta där nere så hon var bara hemma i två veckor mellan de senaste turerna. Men vad gör man inte för kärleken, nu dröjer det ju ett tag innan de ses igen eftersom hon ska jobba i sommar....usch jag lider med henne att vara så långt ifrån sin kärlek, jag kommer ju ihåg hur det var när man var ny kär även om det är många år sen för min del.
Soliga kramar en kokt kräfta

Inga kommentarer: