måndag 2 juni 2008

sommar och sol med dansavslutning

Gårdagen gick i stressens tecken...först byta vatten kran ute på huset, sen få upp den förbaskade poolen som tjerna iof älskar, sen iväg ner till Valdemarsvik för att gå upp dansavslutning. Meja och Malou har ju gått sin andra termin på dans, vi befann oss på Grännes i Viken. En helt underbar fest plats där jag har gjort en massa kuligheter under min tonårstid. Vädret var på topp!!! Vi lämna dem där kl 12 och uppvisningen skulle vara kl 14 så Nina och jag åkte ner till centrum och gick på bowlingen och tog oss en smarrig räkmacka!:) Satt och prata och njöt helt enkelt sen bar det upp till Grännes igen för att se vad våra tjejer hade lärt sig. Självklart var de så duktiga. Malou tycker ju inte det är så roligt så hon ska inte fortsätta mera på dansen men Meja tycker det är så roligt och ska det. Meja ska även vara med på uppvisning i Valdemarsvik på Nationaldags firandet på fredag...min lilla spillevink. Här ser ni en bild på Meja som "hip hoppare"

Och här en bild på Malou och Ellen inför "banan dansen"

Efter en varm men underbar dansuppvisning åkte vill till Yxningen för att svalka oss, eller oss och oss är väl synd och säga, tjejerna såklart. Tommy och jag är ju badkrukor och sitter mkt hellre uppe på stranden och bränner fläsket. Men visst ser det härligt ut. Nåt annat kan man ju faktiskt inte säga.

Nu har vi äntligen fyllt upp våran förbaskade pool så idag när Malou och Meja kommer hem från skolan kan jag bara säga att de kommer att hoppa i den med glädje.
Själv ska jag till jobbet och ha ett informationsmöte för alla som är intresserade utav att komma...
Kram

1 kommentar:

elin669 sa...

hej malin ! hopas att allt är bra med dig ! jag mår toppen !
ni verkar ha haft en underbar dag trots stressen när ni hade dansen och allt.

hoppas att vi hörs snart !

kram !