måndag 23 mars 2009

Vera Blåtira...det är jag det;)

Sitter här på jobbet och har en lugn stund;), har ju arbetat extra idag igen på hemtjänstern...riktigt roligt att varva med faktiskt. Nu efter lunch är jag återigen på mitt vanliga jobb så att säga:)
Efter jobbet idag ska jag och Meja åka och handla på City Gross...kommer hon nog tycka är kul;) Men hon vill säkert ha lite att äta och hemma i mitt kylskåp ekar det typ..


Helgen har rusat förbi...som vanligt! Jag hinner ju aldrig göra nåt typ, eller jo jag har gjort en hel del grejer i helgen men känner att jag skulle vilja ha ytterligare 1 dag helg! Helgen har iaf vart rolig, underbar, festlig och kärleksfull:)
I fredags åkte vi ju till Mantorp...lördagen yra jag omkring...men tillslut lugna det ner sig och jag tog tag i mitt liv. Åkte ner en sväng till stan för att försöka hitta några leggins till min klänning...men hitta inga roliga så det blev de gamla vanliga. Men ist hitta jag en ny bh;) och lite andra mindre onödiga men samtigt väldigt nödvändiga saker;) Sen vidare till Broman och la mig i hans soffa och pusta ur....sen kom Danne och Jeanette så det var väl bara till att hoppa in i duschen och försöka göra sig vacker...med mkt spackel så går det ju iaf att rätta till de värsta skavankerna;) Sen börja folk trilla in en efter en hos Broman och jag öppna min första goda öl;) Vid 19 tiden tog vi en taxi ut till Ljunga och till Bromans vän och flickvän...riktigt trevligt...alltid så kul att träffa nya människor ju...plus att de var väldigt trevliga hela bunten. Nån kille som var där med sin tjej prata "problem" med mig....och visst är det konstigt att alla småbarns föräldrar typ har samma problem....därav en väldigt stor anledning till att jag aldrig mer tänker bli mamma!!!! Helt plötsligt börja två utav Älsklings vänner att tjaffsa...då den ena trodde att den andra helt plötsligt hade blivit kär i hans flickvän!!! Oh herregud!!!! Men men...alkohol kan verkligen göra folk helt galna! Så hastigt och lustigt drog vi vidare in till stan...jag och Jessica, Raggarn och Jessicas kille åkte in till Harrys....trevligt;) Jessica var en himla kul i rulans tjej och vi hade det riktigt roligt på Harrys, skönt att träffa andra tjejer som också gillar att släppa loss och skratta!!! Mötte även David där, en gamla skolkamrat sen grundskolan...Efter ett tag kom Älskling också till Harrys*PUSS* Och tror vi gick hem vid 3 tiden...vet iaf att vi gick för jag ramla någonstans...visst är det ovanligt;) INTE!!! Så nu har jag världens bula i bakhuvudet och blåmärken på höger axeln...sen har jag tydligen krockat med Broman så jag har världens blåtira på vänster ögat!!!! Tur att smink finns så nu ser det mest ut som jag har lite lila ögonskugga....ja ni...jag säger då det....Men ack så roligt jag har haft det igen...

Söndagen gick i slapparens tecken...sov till 14...vakna då av att Älskling sprang omkring...så han gick i väg och köpte frukost...hoppa då in i duschen och sen åt vi frukost när han kom tillbaka. Vid 17 tiden skulle han i väg och kolla på en grej så jag följde med och sen åkte vi raka vägen till pizzerian på Stockholmsvägen...passa då på att gå upp till Danne och Jeanette för att trycka i oss vår dagen efter lunch, hyrde med oss filmen "patrick 1,5" och den var ju rolig:) Satt i Bromans underbart sköna soffor och bara myste av hans härliga närvaro...pappa ringde typ vid 21,15 så då var det bara för mig att följa med honom hem till mig för att lasta in allt skräp som Tommy säger att jag ska ha...på vägen tillbaka till Broman börjar pappa prata om att jag måste ta tag i "mamma situationen"...förklara då för honom att jag fakiskt inte orkar ta tag i det och att jag inte är intresserad av att bli mer nervärderad i mitt liv att jag äntligen börjar hitta mig själv och kan börja förstå att jag fakiskt duger som jag är! Sa att det är upp till henne att ta kontakt med mig och att jag inte kommer att avisa henne om hon ringer mig...men att jag tänker inte ta den kontakten. Förklara även att om det hade vart jag som hade vart med om detta med nåt utav mina barn så hade jag gått genom berg för att förstå vad jag har gjort för fel!!! Så jag tror att pappa fick en annan synvinkel på det hela, han sa också att han mer eller mindre börjar tröttna på Tommys eviga tjat om mig, pengar osv...att han inte ger sig snart!!!! Och vet ni vad...idag ringde mamma upp mig och sa att hon ska gå på stan med Meja och Malou på lördag och sen att hon hade pratat med banken, så jag hoppas att det löser sig nu. Och så sa hon att hon inte orka ha det så här längre utan att vi behövde prata....så vi får väl se vad som händer och sker.... Sen efter typ 20 min allvars prat i bilen sa jag att jag måste gå upp till Broman för att se klart filmen så vid 22 kom jag upp till honom igen och då sov gulle gubben i soffan;) Kolla klart på filmen som varade i typ 5 minuter!!!! Ja ni...man kan ju inte alltid veta hur långt det är kvar:)
Sen kolla vi på nåt annat på 4 fakta men somna...men vakna av att Charmören sa att vi skulle gå och lägga oss....sagt och gjort och båda somna nog bums.
Sov oroligt i natt som vanligt när jag ska jobba extra...men känner mig ändo pigg nu men det är nog för att jag faktiskt sov ut i söndags;) Har ju saknat mina söndagar då jag har sovit till 14-15 hugget. Så imorse cykla jag ifrån Älskling till jobbet men stanna till hemma för att slippa dra med väska och allt annat som jag har haft under helgen...

Ja ni mina nära och kära....JAG ÄR SÅ KÄR...jag vet att jag tjatar om det hela tiden men jag vill att ni ska förstå att jag fakiskt känner nåt som jag aldrig har tidigare känt, jag har vart kär men det har aldrig vart på det här sättet och jag kan inte sätta fingret på vad det är men nåt. Börjar inse mer och mer hur rätt allt känns med Älskling och att jag faktiskt inte behöver vara rädd....för om ni bara visste hur han är!!! Hur underbar hela han är från lilltån och ända upp till sista hårstråt:) PUSS PÅ DIG ÄSLKLING

Ha en bra dag....

Kram

Inga kommentarer: