tisdag 24 mars 2009

Iskallt ute men ack så varmt inombords;)

Glädje och återigen glädje det är vad jag känner inombords...nyper mig i armen typ varje dag för att faktiskt inse att jag lever här och nu och att det som händer i mitt liv är på riktigt!!! Kan helt enkelt inte fatta...är så glad över vad jag har presterat de senaste månaderna att ni inte kan ana...visst har jag haft ett helvete samtidigt men såhär när jag ser tillbaka på de senaste månaderna så är jag så fruktansvärt GLAD...Kan helt enkelt inte förstå att jag fakiskt lever ett helt annat liv än vad jag har gjort de senaste åren och detta är ett liv som passar mig så mkt mer än att sitta i ett hus i Ringarum, vara gift och att höjdpunkten varje vecka skulle vara att åka och handla på Ica Maxi!!!! Känner nästan att det är en höjdpunkt att bara få vakna varje morgon och inse att JAG fakiskt klarar av så mkt mera att JAG duger som jag är!!!! Kanske sticker det i människors ögon att jag mår bra, men då får det göra det, jag har lyssnat på många vänners glädje och bekymmer...och NU är det MIN tur att fakiskt få må bra!!! Jag är 32 år och mitt liv har vart en berg och dalbana...men inser att jag måste bromsa upp nu och börja bry mig om mig själv och lyssna till mitt inre...passar det inte mina nära och kära...ja vad ska jag säga....då är det deras problem inte MITT för det är fakiskt jag som ska leva mitt liv! Skulle aldrig göra nåt för att medvetet skada nån människa jag bryr mig om men för första gången i mitt liv känner jag att jag fakiskt inte kan leva mitt liv för andras skull utan för min egna skull!!! Jag har mycket känslor i mig...ni som känner mig väl vet det, men nu är det dags för mig att börja leva!!! Ett liv med mina underbara tjejer och förhoppningsvis att jag har en framtid med ÄLSKLING och hans barn...Har aldrig tidigare mött nån man som är som han! Tänk att man kan ha så mkt gemensamt utan att ens veta att det går en människa här på jorden och tycker och tänker som än själv i mångt och mycket liksom...självklart förstår jag att vi har olikheter också för annars så skulle väl det vara väldigt konstigt men i de saker som är "vesäntliga" så att säga...Men framtiden är inget som jag ens orkar sia i, självklart skulle jag vilja veta...men varför ens ödsla energi på nåt som jag ändo inte kan få svar på nu?! Vet bara hur jag känner för honom här och nu och det får räcka sen gäller det att lägga i bromsen emellanåt...för nåt jag är LIVRÄDD för är att vi ska sitta i varsitt hörn av soffan och lösa korsord eller nåt dylikt! Självklart inser jag att ett förhållande inte alltid är en dans på röda rosor och att man kommer vara nykär efter 10 år men jag vill aldrig mer vara med om respektlöshet mot den man delar sitt liv med! För då har man förlorat det vikigaste! Det är såhär att nu efter mina år tillsamans med Tommy, har jag inset vad det är jag vill och inte vill ha i mitt liv, inte bara när det gäller ett förhållande utan vad JAG själv vill! Självklart är inte allt glasklart men jag inser vad jag tycker är mer viktigt än annat...att man fakiskt inte kan vara alla tillags utan att det viktigaste är att man lyssnar till sitt egna hjärta!!!
Ta bara gårdagen tex...Meja och jag tog bussen ut till City Gross för att handla...det hade jag INTE gjort för nåt år sen men nu sket jag i det vi var ju för sjutton tvugna att ha hem mat och annat liksom, visst kände jag mig som en "turk" mamma som kom och släpa på en massa påsar med mat på bussen men så är det för mig nu jag kan inte göra nåt annat åt saken! Men men....


Igår efter jobbet så åkte vi som sagt bussen ut för att handla...när vi sitter på bussen så kör rally chafören som en tok i rondellen så att en tjej i typ min ålder ramlar från sätet och ner vid bussdörren! Jag bara skriker STANNA!!! Stackars tjej hon fick så ont i benet och halta av bussen! Tyckte så synd om henne!!! Hoppas att hon känner sig ok idag.

Handla diverse grejer inne på City Gross...dels smågodis...och jag åt mina älsklingsgodisar och när vi är vid Söder tull så börjar jag att dumpa!!! Fan det är inte värt att äta sötsaker!!! Mår ju pyton liksom!!!!Prata med Älsklingen samtidigt som det börja och kände tillslut att jag inte palla prata och vara trevlig samtidigt som jag börja må SKIT, så vi la på och jag ringde upp han när vi kom hem ist...Packa upp grejerna och kände att jag bara ville sova men bara att glömma som tur var gick Meja hem till sin kompis och de var hos henne ett tag innan de kom hit så jag hann och börja må bättre iaf. Gårdagens middag blev fralla, the och kräftstjärtar;) Meja var lika glad över det...När jag hade gått och plockat lite här hemma så var klockan helt plötsligt 20 och familjen annorlunda börja så Meja och jag la oss på varsin sida i soffan och kolla....men tydligen så somna jag nånstans i mitten av programet för jag vakna av att Älskling ringde;) Prata med honom ett tag och hoppa sen i säng! Låg och läste ett tag men ögonen gick i kors rätt så fort så det var bara att släcka lampan och sova...vakna igen av sms...det var älskling som hittat kortet som jag la under hans täcke igår morse;) sen börja Carina smsa och mina svar till henne blev visst heltokiga men ska ringa henne idag för vi ska antaglien ses och ta en fika...ja ni att man ens försöker skriva när man egentligen sover;)

Idag på jobbet är det ju Bingo...skönt att slippa det på fredagar!!! Men detta innebär att jag slutar kl 15,45 idag! Men sen när Marie har slutat så ska jag ändra mina arbetstider!!! För man behöver INTE jobba så länge liksom....men men sånt är livet! Ikväll kommer Jessica hit för hon har ju praktik på sjukhuset och jobbar kväll i kväll och dag i morgon så hon fråga om hon kunde sova här och självklart kan hon det.
Här är en bild på hur jag ser ut osminkad på mina ögon...visst är det fint;)

Och så sminkad...tänk vad smink kan göra;)Båda bilderna är tagna nu på morgonen.




Ha en bra dag


Kram

Inga kommentarer: